AAA Auto zvýšilo prodeje o deset procent: Zájem o škodovky a SUV

Největším prodejcem ojetých automobilů ve středoevropském regionu je AAA Auto International. Ve čtyřech zemích má již 42 poboček a plán je prodat letos téměř 70 000 vozů.

„Odhad prodejů v rámci skupiny AAA AUTO za první tři čtvrtletí roku 2016 je v současné chvíli zhruba 52 400 vozů, což je oproti loňsku růst o 9,4 %. V letošním roce jsme již ve třech měsících překonali hranici 6000 prodaných vozů a i nadále se držíme velmi těsně u tohoto objemu. Díky těmto výsledkům můžeme optimisticky odhadnout celoroční objem prodejů oproti loňsku vyšší o více než 10 %, což by nás mělo velmi těsně přiblížit k hranici 70 000 prodaných aut,“ uvedla generální ředitelka AAA AUTO International Karolína Topolová.

AAA AUTO bude i v následujícím období dále expandovat, a to jak formou zvyšování nabídky vozů, tak díky posilování pobočkové sítě. „Velmi brzy chystáme otevření dalšího autocentra na Slovensku, o jehož přesném umístění rozhodneme začátkem října. Výrazně se také zaměříme na rozvoj značky Mototechna, jejíž nabídku chceme razantně zvýšit. Zároveň chystáme otevření samostatného showroomu Mototechny v Praze, která bude její první novou pobočkou od listopadu 1989,“ poznamenala Karolína Topolová Celková nabídka v Česku, Maďarsku, Polsku a na Slovensku se pohybuje zhruba na 13 500 denně, přičemž například v ČR si klienti mohou vybrat den co  den z přibližně 2600 škodovek. Ty jsou jak v Česku, tak na Slovensku nejprodávanější. „S jejich nabídkou jsme vcelku spokojeni, ale kdyby jich bylo ještě víc, tak by to bylo lepší. Zdrojem jsou leasingové společnosti, vykupujeme i firemní flotily. Hodně vozidel pro nás získávají mobilní výkupčí, kteří jezdí po celé republice za zákazníky a vykupují jejich automobily, Samozřejmě jejich zájem směřujeme zejména na vozy Škoda. Jsou to naši nejzkušenější experti, takže dokáží posoudit odborně vůz i bez technického zázemí firmy, které máme na pobočkách,“ konstatuje Petr Vaněček, provozní ředitel společnosti. AAA Auto totiž odmítá až 70 procent nabízených vozidel kvůli technickému stavu nebo závadám v dokumentaci.

Největší zájem v síti AAA Auto je o vozy Škoda, což platí zejména pro Česko a Slovensko, kde se jen liší pořadí na prvních dvou místech (Octavia v ČR, Fabia v SR). V Polsku vládne Ford Focus před Oplem Astra, v Maďarsku je pořadí Opel Astra, Suzuki Swift a Ford Focus, ovšem i zde jsou škodovky v první desítce.

Neustále stoupá prodej vozidel z kategorie SUV. „V roce 2012 jsme prodali 3225 vozidel SUV a s pohonem 4×4, letos to bude nejspíš přes 7000. Přibližně polovina těchto vozů je mladší pěti let. Aktuálně máme v nabídce přes 1000 vozidel. Také na Slovensku se zvyšuje zájem o vozidla těchto kategorií, od roku 2012 stoupl prodej více než na dvojnásobek – z 1057 na 2300, V obou státech je nejprodávanější Kia Sportage, na dalších místech se drží Škoda Yeti, Hyundai ix35, Nissan Qashqai a Dacia Duster, i když v rozdílném pořadí,“ nastiňuje současné preference zákazníku Petr Vaněček.

Poslední letošní novinkou z „áček“ je partnerství s fotbalovými svazu Česka a Slovenska. AAA Auto tím navazuje na minulá partnerství se sportovci i jinými osobnostmi. Oběma federacím bude poskytnuto téměř 200 nových automobilů (105 ČR, 70 Slovensko), které budou řádově po půl roce (i podle počtu najetých automobil) obměňovány. Stanou se tak i zdrojem málo ojetých vozů pro prodej pod značkou Mototechna (zánovní a prémiové vozy). Vozy jsou určeny klubům a funkcionářům – nejvíce vozidel je značky KIA (Ceed, Sportage, Sorento), dále byly vybrány modely značek Opel (Vivaro), Ford (Transit), Hyundayi (H1) a BMW (X1, X6). Celková hodnota vozidel je 70 milionů korun a 1,125 milionu euro. Cílem tohoto partnerství je posílení značky důrazem na regionální zastoupení a prodeje.