AUTOMOBILOVÉ POJIŠTĚNÍ NA PŘELOMU ROKU: Perličky a podvody

Konec roku a začátek toho dalšího se tradičně odehrává v pojišťovnách také ve dvou oblastech. Prezentují různé „perličky“ v hlášeních klientů a také oznamují, kolik milionů ušetřili odhalením pojistných podvodů.

Tento článek věnujeme té humornější oblasti. Vybrali jsme od tří pojišťoven ty hlášky jejich klientů, které nám připadaly nejzajímavější/nejvtipnější/nejbizarnější. Připravujeme i článek na vážnější téma – pojišťovací podvody.

Začneme s příběhy vybranými z oznámení klientů pojišťovny SLAVIA,

  • „Rád bych vysvětlil moji tíživou situaci a důvody odmítnutí krevní zkoušky,“ popsal motorista po nehodě, při které hrál významnou roli alkohol. „Jsem George Windsdor, vnuk královny Alžběty, přičemž mi byla nezákonně změněna identita na jméno Jan Toníček. Je na mně provozována černá magie, a to je důvod odmítnutí předání veškerých tělních vzorků jako vlasy, krev a podobně. Nemluvě o tom, že jsem byl majitelem diplomatického pasu, který ale už v současné době u sebe nemám,“ stálo v protokolu, který byl podkladem k likvidaci škody.
  • Během několika týdnů poškodil karoserie dvěma desítkám vozidel mladík v jednom západočeském městě. Vandalismus přitom praktikoval pouze ve dvou ulicích. Auta ničil zapalovačem, šroubovákem, víčkem od piva a kamínkem. Po dopadení se ke všemu přiznal a tvrdil, že důvodem jeho jednání bylo to, že ho k němu navedl člověk na druhé straně planety, který mu řekl, aby způsoboval škodu lidem, kteří ho ovládají pomocí elektrických zbraní. A závěr tohoto příběhu? Poškození řidiči s havarijním pojištěním dostali náhradu škody. Mladík, který jim auta ničil, zase doklad o nepříčetnosti od psychiatra.
  • Opilý řidič narazil do vrat stodoly a ujel. Policie auto zanedlouho našla a Slavia pojišťovna se tak mohla obrátit na jeho provozovatele kvůli uplatnění postihu za alkohol. Od něho se ale dozvěděla, že se vůz rozjel samovolně. Likvidátor tedy namítl, že podle policejního protokolu jej někdo řídil a od nehody ujel. Vzápětí obdržel toho vysvětlení: „Na místě spolujezdce spal neznámý člověk, se kterým se náhle vozidlo samo od sebe rozjelo a nabouralo do vrat. Nečekaný náraz ho probudil a natolik rozrušil, že si okamžitě sedl za volant a odjel pryč. Kdo to byl, bohužel netuším.“

Pojišťovna Kooperativa každoročně řeší téměř 600 tisíc pojistných událostí. Většina z nich jsou běžné případy, uzavřené a vyplacené do několika dnů. Leckdy jde o smutné a tragické nehody, ale vždy se najde i několik událostí, nad kterými nejde se nepousmát.

  • Řidič osobního auta vybržďoval nákladní auto tak dlouho, až to náklaďák nedobrzdil.  Po nehodě řidič osobního auta přemlouval řidiče náklaďáku, ať nic nehlásí, že je pod vlivem a má podmínku. Když přijížděla policie, tak se řidič zalekl, dal se na útěk, tedy na úplav… vlezl do blízké řeky a snažil se ji přeplavat na druhou stranu. Na přelomu října a listopadu. Policie ho samozřejmě dostihla a zajistila. A ještě čtyři hodiny po nehodě byl stále pod vlivem alkoholu.
  • U další pojistné události řidič vozu nahlásil, že si za jízdy stáhl okénko, došlo k průvanu, ten sebral faktury položené na sedadle spolujezdce, ty zakryly řidiči výhled a došlo ke střetu s jiným zaparkovaným vozidlem. Takže pozor na volně uložené faktury ve voze
  • Rozbitých skel řešíme ročně tisíce, ale v tomto případě byla zajímavá příčina, kterou nám nahlásil náš klient: „Od holuba odlétl trus a pecka v něm obsažená rozbila čelní sklo.“ 

U pojištění osob nahlásili klienti i následující úrazy:

  • zavalení obézní nevěstou a při následném pádu vymknutí ramene
  • Klient vyrazil na ryby. Se zapálenou cigaretou doplňoval benzín do nádrže na člunu, benzín se vznítil; klient se chtěl zachránit skokem do vody; skok se mu úplně nevydařil, dopadl na mělčinu a zlomil si nohu;
  • Klientka telefonovala, že jí na ruku spadl mobil a že ji má možná zlomenou, že musí k lékaři; operátor trochu pochyboval, ale profesionálně se doptal, jak přesně ke zranění došlo; klientka doplnila, že telefon neupadl jí ale někomu ze čtvrtého patra a ona měla tu smůlu, že právě procházela pod místem dopadu.

Také v pojišťovně UNIQA sbírají originální a vtipná vyjádření svých zákazníků, kterými komentují vzniklé škody. Zde letošní výběr zvlášť podařených.

  • „Říkal mi soused, že mám ohlásit škodu, co jsem mu způsobil. No, tentokrát je to fér. Ty větve z mýho stromu spadly na jeho auto. Tak to jo. Ale dávejte si na něj pozor. Jemu se furt něco nelíbí. Na jaře reklamoval, že mu okvětní lístky z mé třešně za větru narušují zeleň jeho trávníku, a v létě si zase stěžoval, že jak často grilujeme, z naší parcely pořád cítí česnek a bolí ho z toho žlučník.“
  • „Jedu úzkou jednosměrkou a proti mně se řítí chlap ve fordu. Snažím se dávat znamení, že jede špatně – napřed blikám, potom troubím. Neochvějně si razí cestu dál. No, a narazil. Do mě.“
  • „Já nechci nějak řešit gender, že jo, ale je prostě fakt, že příroda něco ženským nenadělila. Místo mezi dvěma vozy tak akorát na mopeda, ale ona né, ona se tam snaží bez mrknutí zaparkovat esúvéčko. Jako kdyby bylo nafukovací a ona ho mohla trochu vypustit, nebo co.“