Po jedenácti letech padl v síti AAA AUTO prodejní rekord – v roce 2018 skupina AURES Holdings, kam AAA AUTO patří, prodala téměř 83 000 vozů (V ČR 50 00). Spokojenost však není jen s prodejem automobilů, ale i výsledky inovační laboratoře AuresLab.
Před rokem založený tým připravil další inovaci, takže zájemci o zánovní vůz z nabídky Mototechna si vyberou auto on-line, který jim do dvou dnů bude dovezen před dveře. „K dispozici je přes 350 vozů, staré maximálně dva roky a stále v tovární záruce. Takovou službu v České republice nikdo nenabízí,“ konstatoval Stanislav Gálik, výkonný ředitel AuresLab.
Zákazník si tak vybere vůz, vyplní objednávku na pronájem na jeden měsíc s předkupním právem, zaplatí měsíční nájem a vratnou kauci a do 48 h dostane vůz na udanou adresu. Když mu bude vyhovovat, doplatí cenu, ze které bude odečten měsíční nájem.“ Tato aplikace tak navazuje a rozšiřuje službu TryaBuy, která umožnila – s osobním výběrem – také měsíční „testování“ auta. „Naše zkušenosti ukazují, že 90% zákazníků, kteří si takto měli možnost vyzkoušet auto, si je také koupí. Zbylí si většinou vybrali jiný motor nebo výbavu, nebo případně zjistili, že potřebují pro své potřeby jiný vůz. Jeden zákazník takto vyměnil Škod Kodiaq za Opel Zafira, protože se mu do škodovky nevešly všechny dětské sedačky,“ odmítl Stanislav Gálik dotazy, že by zákazníci možnost měsíčního užívání auta zneužívali.
On-line bude nabízena jen část z nabídky Mototechny, která momentálně nabízí kolem 1500 vozů, a jen malý podíl z celkového portfolia AAA Auto, které se jen v ČR blíží k 10 000 vozům. AAA Auto je aktivní je také na Slovensku, v Polsku a Maďarsku (46 poboček, 2600 zaměstnanců). V roce 2019 očekává skupina další vzestup prodejů, vyhlíží již hranici 100 000 vozidel. Vzestup se očekává zejména v Polsku, až o 50% – z 9000 na 15 000 vozidel.
Pomoci k tomu by měly i datové aplikace AuresApps, které zakoupily i jedny z největších autobazarů v Rusku a JAR. Zájem je i z Japonska, USA a Velké Británie. Aplikace umožňují zrychlit oceňování vozidel, „robot“ doporučí podle analýz cenu a zaměstnanec ji posoudí podle detailů, mezi které patří např. kola, na nichž vůz přijede. Jiná aplikace dokáže přizpůsobovat skladové zásoby zájmu zákazníků podle regionů, takže během minulého roku bylo přesunuto do jiné pobočky na 30 000 vozidel. Úspěšně se rozvíjí i prodej investičních vozů Mototechna Classic, spočívající v prodeji veteránů (50 vozidel, Wartburg za 40 000 Kč i Jaguar XK120 Alloy Roadster za 8,5 milionu.
AuresLab vyvinul pro Mototechnu také půjčovnu zánovních vozů Drive, sekci vozidel s alternativními pohony EcoDrive a na podzim začala fungovat služba Fleet Hero, pohybující se na pomezí půjčovny a operativního leasingu. Menším firmám umožňuje flexibilně budovat a doplňovat vozové parky.
„Základem našeho obchodu zůstává prodej automobilů, produkty a služby na ně navazují a podporují,“ odmítla generální ředitelka Aures Holding Karolína Topolová náznaky, že časem pro firmu budou významnější obchody s IT produkty nebo jiné služby.