Jeden z nejstarších partnerů BMW v České republice, společnost Invelt, není jen největším autorizovaným prodejcem značek BMW a MINI, ale také jediným českým zástupcem společnosti ALPINA.
V minulých dnech na český trh uvedl nejnovější a nejvýkonnější model značky Alpina, B7 Bi – Turbo. Vůz existuje jen v prodloužené verzi „long“ s délkou přes pět a čtvrt metru. Přesto jeho 608 koní (točivý moment 800 Nm) dokáže dát víc než dvoutunovému vozu famózní zrychlení: z 0 na 100 km/h se dostane za 3,7 s. „Je to pocit jako v letadle. Nejúžasnější není ani ta rychlost, ale lehkost, s jakou to dokáže,“ říká výkonný ředitel společnosti Invelt Pavel Baštář.
Jedinečný model
Nové BMW Alpina B7 Bi – Turbo patří mezi zcela výjimečné automobily v každém směru. Výkonu a dynamice, luxusu, pohodlí a samozřejmě i ceně. Základní cena je 148 800 euro, v přepočtu nyní 4 213 800 Kč. Ročně se prodá v Česku 10 až 15 vozů společnosti Alpina, přičemž největší zájem je o XD3 Bi-Turbo. „Tento model máme i na skladě. Musíme totiž odhadnout nejen zájem, ale také i konfiguraci vozů. Objednáváme vlastně na rok dopředu. Pokud někdo přijde a bude mít požadavek na vůz, který jsme neobjednali dopředu, musí počítat s tím, že se vysněného auta dočká až po řadě měsíců – cca 9-10,“ objasňuje systém prodeje a objednávek ing. Baštář. Zpět ale k výjimečné novince.
Základem je nová generace 4,4litrového motoru V8 se dvěma turbodmychadly z BMW 750i (450 k), který prošel výraznou úpravou, což mu přineslo výkon 447 kW (608 ks), maximální točivý moment 800 Nm a hraniční rychlost 310 km/h. Pouze dvanáctiválec v modelu M760i má u BMW vyšší výkon – 610 k). Na rozdíl od modelů M, s nimiž je někdy Alpina srovnávána, vozy této značky se nesou silnicí dynamicky a dravě, ale současně hladce, důstojně a pohodlně. Kromě režimu Comfort (přístroje svítí čistě modře) existuje i režim Alpina Sport-plus, jehož aktivizace se projeví pomocným zeleným ukazatelem. V tomto režimu se snižuje světlá výška o 20 mm a mění se nastavení celého vozidla, pohonu a odpružení pro větší stabilitu a agilitu při vysoké rychlosti.
Alpina B7 se prodává jen s pohonem na všechna čtyři kola, samozřejmě s důrazem na zadní část vozu: 60 procent síly se vždy přenáší na zadní nápravu, přičemž při zvýšeném příčném zrychlení v režimu Sport-plus to může být až 90 procent. Systém vycházející xDrive společnosti BMW dokáže točivou sílu mezi přední a zadní nápravu rozdělovat během milisekund tak, aby bylo dosaženo maximálního pohonu, výkonu a ovládání. Svůj podíl na tom má také sériově dodávané řízení zadní nápravy, takže jízdní pocity jsou často jako při řízení menšího vozu, např. pětky. Nicméně je nutné nezapomenout, že se jedná o sedan dlouhý přes pět metrů o šířce dva metry.
Modely Alpina jsou zejména pro znalce nezaměnitelné: pozná je podle jedinečných 20palcových kol (Alpina Classic) s typickými dvaceti paprsky, případně na přání s novými a upravenými 21palcovými kovanými disky ze slitiny, které jsou o dva kilogramy na kolo lehčí. V exteriéru se připomene Alpina B-7 také díky nerezovému výfukovému systému se dvěma vývody sportovně znělou zvukovou stopou.
Design a aerodynamické prvky ALPINA zvýrazňují elegantní a atletický vzhled nového vozu BMW ALPINA B7 Bi-Turbo:Typický pro interiér jsou špičkové materiály a dokonalé zpracování, klavírový lak nebo luxusní myrtové dřevo, ručně připravený sportovní volant s nejjemnější kůží Lavalina a barevným prošíváním, k tomu detaily typické pro značku Alpina. Nechybí ani tabulka s výrobním číslem, které dostává každý vůz v každé modelové řadě. První český zákazník bude mít BMW Alpina B-7 s číslem 008. Hlavním trhem pro model B-7 jsou Spojené státy (objednáno 300 ks), jinak největším trhem pro značku Alpina je Německo.
Jedinečná ALPINA
Společnost ALPINA Burkhard Bovensiepen je rodinný podnik, která od 60. let minulého století vyrábí výjimečné automobily založené na modelech BMW. Předtím prodávala psací stroje… Charakteristickým rysem automobilů malosériového výrobce Alpina z bavorského městečka Buchloe je kombinace promyšlených a výkonných pohonů, dynamického řízení, pohodlí při jízdě na dlouhé vzdálenosti i výtečné výkonnosti z hlediska spotřeby paliva. Kdysi hotové vozy BMW putovaly do továrny společnosti Alpina, kde se rozebíraly a přestavovaly. Nyní již po dvě desetiletí komponenty navržené a dodané společností Alpina (30 % z 230 zaměstnanců jsou zaměstnány ve vývoji a výzkumu) se instalují do vozů na linkách BMW. Konečná montáž (řada klientů volí ručně zpracovaný interiér upravený podle individuálních požadavků) a zkušební jízda se uskutečňuje v oblasti Allgäu na jihu Německa. Pro koupi BMW Alpina hovoří nejen větší výkon, ale i větší přesnost a pohodlnější jízda. Dalo by se říci, že Alpina posunuje BMW ještě o stupínek výš. A je to ještě jeden důvod.
Zájem o modely Alpina sice stále stoupá, v roce 2014 bylo dodáno zákazníkům rekordních 1700 vozidel. Přesto se jedná o malé série a některé modely se stanou jistě sběratelskými kousky. Za celou dobu existence značky (v roce 2015 oslavila 50 automobilových let) vzniklo kolem 30 000 a vozy Alpina mají značnou popularity a cenu mezi sběrateli youngtimerů. Na zhodnocení některých modelů navíc třeba čekat dlouho: jedno z exkluzivních kupé z minulého desetiletí má již nyní dvojnásobnou cenu než při koupi.
Na závěr se vraťme ke společnosti Invelt, u které lze zmíněný skvost koupit nebo objednat. Invelt působící v Praze ve Stodůlkách a v Plzni a řadí se u značky BMW do evropské špičky jak velikostí prodejní plochy, tak rozsahem a kvalitou poskytovaných služeb. Pod jednou střechou zákazníci najdou modely BMW (i motocykly), Mini i Alpina, samozřejmě servis, lifestylové doplňky i další příslušenství. Invelt má také jedinečnou nabídku ojetých vozů výše uvedených značek.
Aktuálně jsou ihned ke koupi tři nové modely Alpina (D3 Biturbo Touring, XD3 Biturbo Allroad, B5 Biturbo).