Servisní koncepty (rozhovor 1): naším trumfem je i rychlost

Základní články o servisních konceptech a blokové výjimce doplňujeme rozhovory ze dvou různých servisů, náležejících do různých partnerských konceptů. Vybrali jsme úmyslně servisy různé velikosti a lze říci i různého přístupu k zákazníkům, které ale ukazují dobře různorodost členských servisů servisních konceptů, u nichž najde služby na kvalitní úrovni většina motoristů. Navíc porovnání konkrétních servisních úkonů ukázalo, že například standardní servisní roční prohlídka vyjde v konceptech cca o třetinu levněji.

Servis Norte Premium v síti konceptů Elit u páteřní komunikace v Horních Počernicích se nedá přehlédnout. Přitahuje i kvalitními a rychlými službami.

Jeho historii i spojení se společností Elit perfektně zná servisní technik Stanislav Váňa.

„Řadu let jsem v Elitu dělal a zde vznikající servis mi byl přidělen jako zákazník. Nakonec jsem ho spoluzakládal. Původně zde plánovali dokonce autorizovaný servis, ale majitelé areálu se nedohodli. Problémem nejspíš byla zejména řada již existujících konkurentů v okolí. Nakonec jsem tady spoluzakládal značkový servis, který jsem samozřejmě od začátku viděl v barvách Elitu.

 V čem spočítá partnerství?

„Kromě vizualizace se jedná o to, dělat servisní síti čest, poskytovat služby na úrovni a mít kvalitní síly, aby nedocházelo k reklamacím a problémům. Stručně se dá říci, že my se jako servisáci se zavazujeme, že budeme výhradně od nich náhradní díly, a na oplátku máme zase jiné výhody.“

Jaké?

„Zprostředkovávají nutná data k opravě automobilů, máme samozřejmě jako partner i výhodnější ceny, a poskytují další služby. Postupem let se spolupráce rozšířila, zařadili jsme se mezi „Top“ servisy sítě Elit a vlastně od nich dostáváme i práci. Doporučují k nám firmy s automobily v leasingu, např. u Business Leas. Pokud s tím zákazník souhlasí, tak z okruhu 25 km směrem od Prahy ten servis pro něho děláme“

Firmy ale žádají rychlé opravy. Nedělá to problém?

„Nikdy jsem si nemyslel, že budeme mít plnou vytíženost šesti heverů, kterými nyní disponujeme. V zásadě jedeme na sto procent. Každý večer si společně sedneme, kombinujeme a organizujeme a většinou tak, abychom měli jeden hever aspoň částečně volný. Firmy zpravidla oznámí svůj požadavek mailem, napíší preferované datum a čas. Skloubit to s dalšími zákazníky není leckdy snadné, ale daří se to.“

Občas někdo musí počkat? A jaké máte termíny?

Naším krédem není jen kvalita, ale také rychlost. Měl jsem zákazníka, kterému v autorizovaném servisu řekli termín za tři neděle, a málem spadl ze židle, když jsem ho pozval na další den a sdělil, že ráno auto přiveze, ve 14 h si ho může vyzvednout. Samozřejmě, pokud se objeví nová závada, může se to protáhnout o den dva. Snažíme se také v předstihu objednávat náhradní díly. S tím ale nemáme problém, Elit nás zaváží i čtyřikrát denně.

Máte klienty i s novými auty?

U nich převládá strach ohledně uznání záruky a myslím, že autorizované servisy umí také nabídnout zajímavé podmínky zákazníkům, kteří u nich koupí nová auta. Z hlediska časů i cen.

Jste levnější než autorizované servisy?

Řekl bych, že servisní koncepty jsou někde uprostřed. Levnější než autorizované, zdražší než „Venca“ z garáže. Děláme kvalitní servis s kvalitními lidmi a kvalitními díly. Vyplatí se to, lidé se vrací.

I autorizované servisy už hledají cestu k zákazníkům po záruce, nabízejí levnější díly z druhovýroby a také mají programy pro majitele starších vozů.

Myslím, že jsme stále levnější, navíc naší výhodou je již zmíněná rychlost, za jak dlouho přijmeme zákazníky a jak dlouho u nás jejich vůz zůstane.

Jaký poměr máte mezi firemními a soukromými zákazníky?

Dvě třetiny jsou soukromí zákazníci, často místní lidi z Horních Počernic. I když je to hodně servisů, tak díky tomu, že nabízíme rozumné ceny a kvalitu, přicházejí stále další.

Kromě barev firmy Elit a názvu servisu – Norte Premium – tu máte i logo a nápis Lotus Car Service.

Tento areál byl stavěn i na prodej nových vozů a nyní se to částečně realizuje. Norte Premium dostalo výhradní oprávnění pro prodej a servis vozů Lotus v ČR a SR.  Už jsme prodali šest aut, další šest je objednaných. Je to něco jako přidaná hodnota k našemu servisu. Těšíme se, že budeme posílat na české silnice stále více tak výjimečných automobilů jako je Lotus.