Renault Mégane: Nová tvář, starý motor

Renault modernizuje své nejprodávanější modely a po Cliu identitu změnil i model Mégane. Co vedle jiné (hezčí) tváře nabízí nového? Hodí se pod novou kapotu osvědčený atmosférický motor?

Třetí generace Renaultu Mégane se dočkala již druhého vylepšení vzhledu. Na rozdíl od předchozích spíš kosmetických úprav jsou ty poslední výraznější. Zásadně přepracovaná příď nezapře inspiraci Cliem, výrazně se na nové podobě podepsaly i světlomety a přemístění diod denního svícení LED do spodní části nárazníku. Naopak zadní partie zůstaly v původním designu a v interiéru se měnily jen drobnosti. Smířit se je třeba například nadále s drobnými tlačítky panelu klimatizace. Modernizace je tak v této části vozu spíš je to o nových možnostech výbavy, například pro vyšší stupně lze objednat multimediální systém s navigací R-Link (20 000 Kč).

Interiér zůstal téměř stejný

 

Výhodná cena

Tuto výbavu však nelze přidat do testovaného modelu v základní výbavě zvané v době testu Zen, který lze koupit již za méně než 300 000 korun.  V současné době tato verze se základním motorem je k dispozici za 309 900 Kč (výbava Authentique), přičemž tuto vstupní cenu snižuje aktuální „narozeninový bonus“ o 40 000 Kč. Díky tomu Renault Mégane se drží mezi cenově nejvýhodnější nabídkami ve své kategorii. Se stejným motorem je možné volit i vyšší výbavy Life a Limited (po slevě 289 900 Kč a 309 900 Kč).

Odolá konkurentům?

Atmosférická šestnáctistovka představuje pod kapotou Renault Mégane trvalku, kterou však vytlačují nejen naftové turbodiesely, ale také modernější 1.2 TCe, která dává navíc na výběr dvě výkonové varianty (85 a 97 kW). Cenový rozdíl při stejné výbavě je 30 000, resp. 40 000 korun. Nejlevnější Mégane s motorem 1.2 TCe přijde však na 319 900 Kč, s atmosférickou šestnáctistovkou ho pořídíte již za 269 900 Kč. Postará se padesátitisícový rozdíl o to, že bude patřit mezi nejvyhledávanější?

Nezájem o řidiče

Moderní motory TCe umí jezdit hodně úsporně, samozřejmě pokud vyhovíte jejich režimu. Ve městě s častým řazením se dostane pod 7 l/100 km, mimo město ohrožujete hranici 5 l/100 km. Atmosférická šestnáctistovka si většinou bere mezi 7-8 l/100 km, na a to i na dálnici, kde motor točí při standardní stotřicítce okolo 3500 ot/min. Standardně zvuk motoru žádá řazení okolo 2500 ot/min. Šestistupňová manuální převodovka nepatří mezi ty nejpřesnější, ovšem řadicí páka se pohybuje hladce bez zadrhávání a výhodou jsou i krátké dráhy. Nicméně ani časté řazení, na rozdíl od motorů TCe, spotřebu neovlivní. Navíc pro dynamickou jízdu je třeba motor hodně vytáčet, což znamená, že spotřeba vzroste tak litr nad běžnou úroveň.

Jízdní rezervy

Na podvozku a řízení je asi nejvíc znát konstrukční stáří modelu Mégane, vždyť tato generace byla představena již v roce 2008. Podvozek neochotně tlumí zejména krátké nerovnosti, přičemž svou nespokojenost s takovou úlohou prozrazuje i zvuky od zadní nápravy. Řízení je příliš lehké a nepřesné a na dálnici nereaguje plynule na natočení volantu kolem středové polohy, což znepříjemňuje rychlou jízdu. Jistě se necítí ani při ostřejší jízdě zatáčkami.

Záď se prakticky nezměnila

Závěr

Mégane se základním motorem zaujme jistě příznivou cenou, přičemž s atmosférickou šestnáctistovkou není drahý ani ve vyšších výbavách (289 900 a 309 9000 Kč). Zejména stupeň Limited skvěle kombinuje cenu a hodnotu. Právě díky výtečnému poměru užitku a ceny zůstane tato varianta zajímavou alternativou nejen při výběru hatchbacku Renaultu Mégane, ale jakéhokoliv vozu nižší střední třídy.

Plusy: výhodná cena, dobrá výbava, dostatečný výkon motoru, šestistupňová převodovka, design, kapacita nádrže

Mínusy: jízdní vlastnosti, necitlivé řízení, rázy od nerovností, vyšší a těžko ovlivnitelná spotřeba

Cenový přehled (Renault Mégane)

Nejlevnější verze                                           269 900 Kč (1.6 16V/81kW Attraction)

Základ s testovaným motorem                     309 900 Kč (1.6 16V/81kW Zen)

Testovaný vůz                                               341 600 Kč (1.6 16V/81kW Zen)

 

Značkové financování (k datu 28.6. 2014)

Financování ALL4Limited

20 000 Kč dodatečná sleva k Narozeninové slevě (40 000 Kč)

První rok havarijního pojištění zdarma, další roky pojištění za zvýhodněnou sazbu 1,8 % s 10% spoluúčastí, bez poplatků za zpracování smlouvy a vedení úvěru