Mégane Grandtour a GrandCoupé: Rekordní podzim Renaultu

Francouzská automobilka připravila i pro český trh na podzim 2016 tolik novinek, že je všechny představila najednou a na jednom místě.

Pro jejich prezentaci vybral Renault autodrom v Mostu, kde je tak trochu doma. Stal se totiž partnerem tohoto velmi aktivního okruhu, kde se kromě závodů pořádají na polygonu nejrůznější kurzy a školy jízd, včetně možnosti si kurzem snížit bodové konto. Ale co vše Renault představil?

S trochou nadsázky poslední lístek své současné „kopretinové“ designové strategie, na které Laurens van den Acker pracuje od roku 2010 s tím, že od podzimu 2012 se jeho idea zhmotnila po sérii konceptů také v produktových modelech. V říjnu přišly na trh další dvě verze rodiny Mégane, kombi Grandtour a sedan GrandCoupé, v prosinci to bude duo Scénic/Grand Scénic.  Současně byl uveden na trh facelift modelu Clio, spočívající jednak v přidání nových technologií z vyšších segmentů (např. automatické parkování), přibyl i „světelný podpis“, viditelný ve dne i v noci, kterými se jak Clio, tak další modely s logem Renaultu zřetelně odlišují od konkurence.

 
Světelný podpis vpředu ve tvaru písmene C s 3D efektem je vytvářen LED světlovody. Vyšší výbavy Nového MÉGANE GrandCoupé mají k dispozici světlomety LED PURE VISION s automatickým přepínáním dálkových a tlumených světel. Zadní trvale rozsvícená LED světla vykreslují unikátní horizontální světelný podpis. Technologie Edge Light přináší 3D efekt tmavě červeného podsvícení.

Rodina Mégane se rozrostla

V březnu Renault představil z nové rodiny Mégane hatchback, na začátku října přibylo kombi Grandtour a v závěru stejného měsíce byl uveden sedan GrandCoupé. Pro kombi jsou typické dynamické linie zdůrazněné chromovou linkou ve tvaru žraločí ploutve. Nechybí samozřejmě tzv. světelné podpisy, tedy shodné řešení předních a zadních světel. Kombi je samozřejmě delší než hatchback a zvětšen byl i rozvor (2669/2712 mm). Pro kombi je důležitý zavazadelník, a ten má v základu 580 l nad dvojitým dnem. Po sklopení zadních opěradel kapacita stoupá na 1695 mm nad rovnou, ale kvůli sklopeným sedadlům mírně svažitou plochou. Díky možnosti sklopit opěradlo spolujezdce se dají převážet až 2700 mm dlouhé předměty.

Rodina Mégane se rozrostla také uvedením čtyřdveřové verze GrandCoupé. Tříprostorový kompaktní sedan je důležitý na řadě trhů a také v Česku je o tento typ stále zájem kvůli eleganci klasické karoserie. Nový Mégane GrandCoupé spočívající na architektuře CMF C/D byl navržen a vyvinut souběžně s dalšími karosářskými variantami (hatchback, kombi). Společně s nimi tak těží ze stejných prvků, technologií a palety motorů, které zajišťují vynikající dynamiku a komfort. Zároveň se pyšní rekordní prostorností ve své kategorii s velkorysým prostorem pro cestující a zavazadlovým prostorem o objemu 550 l. Zcela výjimečná je v tomto segmentu možnost bezdotykového systému otevírání zavazadlového prostoru detekováním pohybu pod zadním nárazníkem. Díky široké nabídce výbavy pocházející z vyšších segmentů překonává svoji třídu a stává se tak vzorem v segmentu kompaktních sedanů.

Mégane GrandCoupé přichází ze základní cenou 349 900 Kč. Zákazníci nyní ke každému vozu získají zimní pneumatiky zdarma a k výbavě ZEN (Pack klimatizace plus)a INTENS (Pack Navigace) další prvky jako bonus v hodnotě 10 000 Kč. V nabídce je také značkové financování Fair Credit od Renault Finance s 0% poplatkem a úrokem již od 0%.  Kromě této nabídky lze zvolit z dalších forem financování od RCI Financial Servises: Premium (akční nabídka do 30.11.), 103% Financování či operativní leasing/operativní leasing full service. Podrobnosti na www.renault.cz.

Scénic ve dvojici a jen na „dvacítkách“

Na trh přijde další generace jednoho z průkopníků kategorie MPV. Opět to bude ve dvojici, tedy pětimístný Scénic a pěti/sedmimístný Grand Scénic. Podrobněji se k této dvojici vrátíme při jejím příchodu na trh, kdy bude známa cena. Nyní alespoň upozornění na dvě výjimečné věci: nový Scénic bude jediné auto v kategorii MPV, které bude nabízeno s dvoubarevnou karoserií.

Zcela ojedinělý je pak koncept jediného rozměru pneumatik. Designéři usoudili, že vzhledu tohoto MPV prospěje zvětšení kol. Nakonec stanovili rozměr 195/55/R20. Na vývoji speciálních pneumatik pro novou generaci pracovali pět let tři výrobci, Renault uvádí, že cena těchto originálních dvacetipalcových kol bude naprosto srovnatelná s cenami, které se platí za obdobná sedmnáctipalcová kola, a to pro zimní i letní provoz. Podvozek je speciálně nastaven, takže i přes velkou a relativně úzkou pneumatiku (výška 107 mm) má být zachován jízdní komfort.

Technologické novinky

Renault vedle změny designu vsadil také na technologické novinky. Patří sem multimediální tablet R-LINK 2 se 7palcovým displejem orientovaným na šířku nebo 8,7palcovým displejem orientovaným na výšku. Jedná se o displej kapacitní, který nabízí stejnou odezvu jako smartphone nebo tablet. R-LINK 2 je vybaven hlasovým ovládáním navigace, telefonu, aplikací a rádia pro snadnější a bezpečnější přístup k různým funkcím. Nabízí intuitivnost, personalizaci i konektivitu, a je jakýmsi srdcem vozu, které umožňuje ovládat většinu funkcí, např. audiosystém, telefonování, navigaci a asistenční systémy řízení. Audiosystém nabízený se systémem R-LINK 2 a vyvinutý ve spolupráci se společností Arkamys® je vybaven osmi reproduktory. Tento systém se vyznačuje specifickým softwarem pro zpracování signálu, který dodává zvuku hloubku a výraz.

Další oblast představují přizpůsobitelné jízdní zážitky s technologií MULTI-SENSE, která je již v nabídce u vozů Espace a Talisman. Zvyšuje zážitek z jízdy díky nastavení odezvy plynového pedálu a motoru, rychlosti řazení rychlostních stupňů (pouze u převodovky EDC), tuhosti řízení, osvětlení kabiny a masážní funkce sedadla řidiče (podle jednotlivých verzí). Přímý přístup k této funkci umožňuje tlačítko MULTI-SENSE umístěné na středové konzoli a nabízí pět režimů: Neutral, Sport, Comfort, Perso a Eco. S technologií MULTI-SENSE má řidič také možnost individuálního nastavení zvuku motoru. Na výběr jsou tři režimy: Neutral, Comfort a Sport.

Do oblasti moderních technologií patří i pokročilé asistenční systémy řidiče ADAS, které jsou přístupné a aktivovatelné z tabletu R-LINK 2. Jejich úkolem je ochránit (adaptivní tempomat, systém aktivního nouzového brzdění  – AEBS), upozornit (systém varování před opuštěním jízdního pruhu, systém Safe Distance Warning, systém rozpoznávání dopravních značek s varováním o překročení povolené rychlosti a systém sledování mrtvého úhlu) a usnadnit (zadní parkovací kamera, automatické přepínání dálkových světel, 360° parkovací senzory a inteligentní parkovací asistent Easy Park Assist) ovládání automobilu a zvýšit jeho bezpečnost.