Jaké pneumatiky obout na zimu? Zimní specialista Goodyear má „tichou“ technologii

Pneumatiky Goodyear za posledních pět let doporučilo více než 80 % testů pneumatik v odborných časopisech.  Na sezonu 2017/18 má kromě nových „modelů“ i technologickou novinku.

Silniční zákon vyžaduje – pokud panují zimní podmínky – od 1. listopadu zimní „obutí“ na automobilech. Existují však horské úseky a části dálnice D1, kde jsou zimní pneumatiky v tomto období povinné za jakéhokoliv počasí. V sousedním Rakousku je zimní obutí na silnicích ve výšce nad 1200 m nad mořem povinné již od začátku října. Jaké pneumatiky zvolit, v tom hodně napoví nezávislé testy.

V celkem 208 zveřejněných testů pneumatik, které v uplynulých pěti letech zpracovalo 37 renomovaných evropských motoristických časopisů – včetně titulů ADAC, Auto Bild, Auto Bild Allrad, Auto Zeitung, Auto Express, Gute Fahrt, Auto Moto a ACE/GTÜ, ve více než 80 % případů čtenářům doporučilo pneumatiky značky Goodyear. Ve 43 testech se umístily na prvním místě. „Jsme velice hrdí, že můžeme ohlásit tak skvělé číslo. Tento výsledek opt potvrzuje, že Goodyear trvale usiluje o to, aby vyráběl výjimečné produkty, jak pokud jde o jejich kvalitu, tak i inovativnost,” řekl Martijn De Jonge, Brand Director pro osobní pneumatiky obchodní společnosti Goodyear v Evropě, na Blízkém východě a v Africe.

„Naším hlavním cílem je umístit se mezi první třemi až pěti hodnocenými pneumatiky. Není prioritou vždy vyhrávat, i když z prvních míst máme samozřejmě radost. Rozdíly mezi pneumatiky v popředí jsou však většinou malé, takže Top Five nám vyhovuje,“ komentoval tyto výsledky Miloš Tománek, zástupce společnosti Goodyear pro střední Evropu, který však s uspokojením konstatoval, že Dunlop Winter Sport 5 (SUV) a Goodyear UltraGrip Performance Gen-1 obsadily ve všech testech první nebo druhé místo. Pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance Gen-1 si od GTÜ a ACE vysloužily označení “doporučeníhodné”.  V rámci společného testu zimních pneumatik 2017 prověřovaly autokluby ADAC, TCS a ÖAMTC i 16 zimních pneumatik o rozměru 215/65 R16 H určených pro menší vozy typu SUV. Stejně jako v případě testu GTÜ/ACE se na prvním místě umístily pneumatiky Dunlop Winter Sport 5, po nichž těsně následovaly Goodyear UltraGrip Performance Gen-1, jež sdílely druhé místo s pneumatikami BF Goodrich a Nokian. Podle ÖAMTC „nemá Dunlop Winter Sport 5 z hlediska bezpečnosti žádné slabé místo a dobře si vede, i pokud jde o hospodárnost provozu a odolnost vůči opotřebení.

Technologie SoundComfort

Goodyear představuje také novou řadu zimních pneumatik vybavených technologií SoundComfort. Po úspěšném zavedení této technologie pro snižování hluku do řady letních pneumatik nyní společnost Goodyear umožňuje, aby si zákazníci vybírali s technologií SoundComfort i pneumatiky zimní. Čím tišší jízda, tím pohodlnější. Na hlučnosti v interiéru vozidla se ovšem podílí celá řada vlivů: vítr, rychlost jízdy, podmínky na silnici, hluk motoru a konstrukce vozu a samozřejmě také pneumatiky. A v úsilí o snížení hluku v kabině mají právě pneumatiky ve srovnání s jinými konstrukčními řešeními, například systémem odpružení, největší potenciál, a to jak kvůli ceně, tak i hmotnosti.

Technologie SoundComfort

Jedním z hlavních zdrojů hluku pneumatik je rezonance prostor uvnitř pneumatiky, která vzniká vibrací vzduchu uvnitř pneumatiky a přenáší se do konstrukce vozidla. Technologie SoundComfort značky Goodyear působí tak, že omezuje rezonanci vzduchu přímo v pneumatikách. Goodyear vybavuje vnitřní povrch pneumatiky dílem polyuretanové pěny. Vrstva pokročilé pěny s otevřenými buňkami snižuje vibrace vzduchu a vytváří tak příjemné prostředí pro řidiče a cestující, kterým umožňuje, aby si mohli vychutnat i během jízdy poslech hudby či konverzaci. Technologie SoundComfort dokáže bez jakéhokoli omezení jízdního výkonu snížit hluk v kabině ve srovnání s běžnými pneumatikami až o polovinu. Pěna je tak lehká, že nemá žádný vliv na kilometrový proběh, valivý odpor či rychlost vozidla. Nijak nekomplikuje ani opravy po defektu. S nížení hluku je zvlášť důležité u zimních pneumatik, které jsou kvůli typům dezénu hlučnější než letní.