Francouzská značka DS: Luxusní auta i „luxusní“ péče

Skupina PSA oddělila v roce 2014 od mateřského Citroenu značku DS. Ta míní od začátku bojovat o zákazníky v oblasti luxusního vozů francouzskými zbraněmi, tedy sázkou na eleganci, originalitu, jistou rafinovanost, styl i kultivovanost.

Letos se stala samostatnost DS ještě výraznější, a to jak v oblasti prodeje a péče o zákazníky, tak v modelové nabídce (nový model DS7 Crossover). V jaké podobě bude působit DS v Česku, o tom jsme hovořili s Martinou Bedrnovou, ředitelkou značky DS v České republice, která dosud řídila marketing pro značky skupiny PSA.

Čím může zaujmout značka DS, zaměřená na prémiové zákazníky, tuto náročnou skupinu?

Bezpochyby svými jedinečnými modely, tím, že je velmi avantgardní, že nabízí skutečně neotřelý styl a to jak v exteriéru, tak i v interiéru svých vozů. Dále jsou to vyspělé pokrokové technologie užitečné pro každý den, pozornost zaměřená na detail, komfort a dále mimořádná orientace na potřeby zákazníka. Nabízíme služby na míru v programu Only You, který představuje např. službu DS Valet při potřebě servisu nebo dodání nového vozu, kdy můžeme vůz vyzvednout na místě určeném zákazníkem a zase ho tamtéž vrátit. Znamená to výraznou úsporu času a zmírnění stresu pro naše zákazníky, kteří nechtějí trávit starostí o vůz více času, než je nutné. Dále jsou to nadstandardní služby DS Asistence, kdy 24h denně 7 dní v týdnu na čísle 00800 24 24 07 07 zákazníkům pomůžeme ve svízelných situacích, a to i v případě defektu pneumatiky nebo natankování špatného paliva či ztráty klíčů od vozu. Samozřejmostí je naše zelená linka, kam se mohou lidé obrátit se svými dotazy, žádostmi o informace nebo zprostředkování našich služeb nebo live chat na našich webových stránkách.

Jakým způsobem míníte popularizovat značku DS v Česku?

Budeme používat cílené způsoby reklamní kampaně se zaměřením zejména na on line. Máme v plánu značku DS prezentovat při příležitosti zajímavých akcí. Připravujeme vhodné partnerské aktivity a také spolupráci s ambasadory, kteří se pohybují ve stejné nebo podobné cílové skupině. A hlavně věříme, že nejlepšími popularizátory naší značky budou samotní spokojení zákazníci.

Automobily s logem DS se již v Česku prodávaly. Čím se bude lišit současný prodej od předchozí fáze?

Dochází ke skutečnému průlomu v distribuci vozů DS. Od prosince 2018 lze nové vozy DS prodávat již jen ve vlastní prodejní síti prodejen typu DS Store. Na tyto prodejny jsou kladeny vysoké nároky, pokud jde o jejich styl, vybavení, služby i odborně školený personál. Francouzská mateřská společnost identifikovala 200 měst ve světě, vhodných pro stavbu DS Store a Praha byla nominována jako jedno z nich.

Zatím je v plánu jeden jediný autosalon DS v Praze. Kde bude a od kdy bude přístupný?

DS Store v Praze bude otevřen u našeho dlouholetého zkušeného obchodního partnera společnosti Domanský s.r.o. Tento prodejní prostor bude postaven na Černém Mostě v ulici Skorkovská. Ve své první fázi bude otevřen v prosinci 2018. V roce 2019 bude rozšířen na dvojnásobnou plochu 250m2. V něm pak bude zákazníkům nabídnut i zážitek v podobě DS Virtual Vision, virtuální prohlídky DS modelů, díky technologii HTC (sedadlo skutečného vozu, brýle pro virtuální realitu) se bude možno seznámit s vozem přímo na pařížském náměstí Place de la Concorde.

Modely DS existují také v elektrické verzi. Bude také v české nabídce?

Elektrické a plug in hybridní verze vozů DS budou uvedeny na trh koncem roku 2019. Budou to první modely skupiny PSA s tímto pohonem. Právě DS je v rámci skupiny značkou, která nové technologie na svých modelech uvádí jako první. Také v České republice počítáme s jejich uvedením na trh, ve stejné době jako ve Francii.

Máte v plánu prodat v příštím roce cca 200 vozů DS. Není to na jeden autosalon odvážné číslo?

V příštím roce přijde do modelové řady DS další nový model. Myslíme si, že bude mít podobný úspěch jako právě uváděný DS 7 Crossback. Uvidíme, jak se vše bude vyvíjet. Pro nás je hlavní kvalita, doprovodné služby, dobrý start a prodejní čísla nám ukáže až čas. Toto je nějaká teoretická hodnota pro autosalon typu DS Store. Myslíme si, že je to reálné, ale nijak dogmaticky se na toto číslo nevážeme.

Na webu nabízíte tři modely DS3, DS 3 Crossback a DS 7 Crossback. V jakých termínech jsou k dodání, jsou jen na objednávku nebo lze „přijít a odjet“?

Vzhledem k tomu, že vozy DS jsou velmi individualistické, nabízejí majitelům široké možnosti personalizace a v této kategorii si zákazník chce opravdu sám vybrat a určit, jak chce, aby jeho vůz vypadal a jak by měl být vybaven, tak a priori počítáme spíše s objednávkami vozů do výroby. Nicméně budeme mít i nějaké vozy skladem pro skutečné nedočkavce. Model DS 3 Crossback ještě objednat nelze, ten bude uveden na náš trh až cca v květnu 2019. Naše standardní doba dodání vozu od momentu objednání je cca 3 měsíce.

Přijímáte již objednávky, máte již konkrétní zájemce?:

Ano, právě jsme otevřeli náš objednávkový systém. S otevřením DS Storu začneme poskytovat testovací jízdy a většina zákazníků si chce před objednáním vůz vyzkoušet. I když už máme několik objednávek od zákazníků, kteří buď testovací jízdu nepožadovali, nebo si vůz vyzkoušeli např. v zahraničí, kde byl uveden o trochu dříve.

Z jaké skupiny motoristů očekáváte největší zájem, míříte i na ženy?

S modelem DS 7 Crossback míříme jak na muže, tak i na ženy. Myslíme si, že vůz osloví zákazníky, kteří si chtějí dopřát něco mimořádného, výrazného, kteří ocení komfort, luxusní materiály, a péči, kterou jim chceme věnovat.

Také servis bude na tomto jediném místě. Nebude to zákazníky odrazovat, jak to budete řešit?

Servis budeme řešit naší službou DS Valet (pick up servis) a v příštím roce plánujeme otevřít další servisní místa v ČR. I na servis jsou ale kladeny vysoké nároky, nesplní je každý. Budeme si zájemce pečlivě vybírat.

Nebylo by řešením zakomponovat do servisní sítě některé dealery Citroenu,? Řada komponentů modelů je používána v DS i modelech PSA.

Je to možné, ale musí splnit určité nároky a investice, které jsou pro DS nutné. Např. ve vozech DS jsou použité technologie, které vozy jiných značek nemají, dále je nutné splnit požadavky na standard služeb DS, investovat do servisního příjmu, do personálu, do školení atd. Budeme si servisní partnery teprve vybírat. A to nejen v síti Citroën.

Kolik vozů DS se v Česku v minulosti prodalo a kolik jich – včetně individuálně dovezených ojetých ze zahraničí – u nás nyní jezdí (odhadem, přibližně, přesně)?

Bohužel nemáme přesná čísla. Stejně jako některé vozy byly dovezeny k nám do ČR, mohly být některé prodané u nás již zase vyvezeny z ČR, takže je to dost těžké. Odhadem jsou jich u nás stovky.

Jak budete pečovat o tuto první generaci zákazníků s vozy DS?

Se všemi zákazníky DS, kteří vůz zakoupili u nás jsme v kontaktu a jsou jako první informováni o dění u značky DS a zveme je na objevení nových modelů DS. Tito zákazníci mohou i nadále navštěvovat servisní místo, na které jsou zvyklí, v tom se pro ně nic nemění. Mnozí z nich se vážně zajímají o nové právě uváděné modely DS. Tyto však lze zakoupit již pouze v novém DS Store na Černém Mostě v Praze.

Foto: DS Automobiles