Společnost AAA Auto plánuje letos prodat zhruba 76 000 vozů, což znamená, že se přiblíží ke svému rekordu z doby před deseti lety (80 000 v roce 2007). Rekord by však mohl padnout už v příštím roce.
Společnost plánuje otevřít nové zahraniční pobočky, rozšířit a modernizovat některé tuzemské. Klíčovým směrem rozvoje roku 2018 však budou inovace, které otestuje Mototechna.
„Skupina AAA AUTO za první tři čtvrtletí roku 2017 již prodala 57 200 vozů, což je oproti loňsku růst o necelou desetinu. V polovině října padla hranice šedesáti tisíc prodaných aut. V letošním roce od března prodáváme měsíčně průměrně 6600 vozů. Odhadujeme, že naše celoroční prodeje budou oproti loňsku vyšší minimálně o šest tisíc vozů a dosáhnou zhruba 76 000 aut,“ uvedla generální ředitelka AAA AUTO International Karolína Topolová. Skupina by tak téměř vyrovnala absolutní prodejní rekord 80 000 aut z roku 2007, tedy v posledním roce před krizí. V roce 2007 působila společnost AAA Auto v pěti zemích (nyní čtyřech) a měla přes 40 poboček. Na tento počet se dostala znovu během tohoto roku. Na jaře jsme zprovoznili nové autocentrum v Mladé Boleslavi, které si vede velmi dobře. Před dvěma týdny jsme otevřeli novou pobočku v jihopolské Čenstochové. V České republice jsme zrekonstruovali pobočku v Sokolově a neustále modernizujeme pražskou centrálu. V lednu velmi pravděpodobně otevřeme pobočku v maďarském Györu a v průběhu roku dvě až tři další autocentra v Polsku,“ poznamenala Karolína Topolová.
Celková denní nabídka ve čtyřech zemích, kde skupina působí, dosáhla 14 000 vozů. Nejvíce aut bylo prodáno v Česku. Za devět měsíců letošního roku 35 700 aut, zůstává tak dlouhodobě druhým největším prodejcem vozů po Škoda Auto. O škodovky je největší zájem i v síti AAA Auto. Na čele Top Ten deseti nejprodávanějších vozů v České republice jsou Škoda Octavia, Fabia, Superb a Yeti před VW Passat a Golf, Fordy Focus a Mondeo, Hyundai i30 a Renault Megane. V průběhu září také AAA AUTO přivítalo ve své pětadvacetileté historii již dvoumiliontého zákazníka. „Z celkového počtu 35 700 vozů prodaných v tuzemsku jich bylo 52,2 % s benzínovým a 47,8 % s dieselovým motorem,“ uvedl provozní ředitel AAA AUTO International Petr Vaněček.
Nový produkt Try & Buy
Mezi první inovační projekty bude v Mototechně patřit například produkt Try & Buy, tj. možnost pronajmutí vozu z Mototechny před jeho koupí. „Všichni určitě známe ten pocit, kdy si nejsme jistí výběrem vozu, nevíme, jestli nám bude uživatelsky, ergonomicky či technicky vyhovovat. Možností pronájmu a používání vozu na zkoušku tato rizika eliminujeme. Cenu nájmu navíc při následné koupi auta odečteme, takže zákazník nic nepřeplatí. Koupi si samozřejmě může i rozmyslet a vůz po testování vrátit,“ vysvětlil poradce pro značku Mototechna Stanislav Gálik. Zákazník v takovém případě zaplatí jen cenu pronájmu, srovnatelnou s klasickým půjčovným. Auto si lze půjčit maximálně na tři měsíce, pak vrátit nebo koupit. V případě, že si zákazník nevybere, může si stejným způsobem půjčit jiný vůz.
Mototechna dále od ledna 2018 nabídne operativní leasing na zánovní vozy do dvou let stáří a do konce letošního roku spustí online prodej aut ze své nabídky. Mototechna již také dokončila projekt digitalizace zadávání vozidel do systému při výkupu, což tento proces značně zrychlilo.
Reklama a zdroj zánovních vozů
AAA Auto v říjnu vstoupilo již do druhého roku spolupráce s českým fotbalem. „Spojení značek Mototechna a AAA AUTO s nejoblíbenějším českým sportem bylo rozhodně krokem správným směrem. Díky spolupráci jsme si našli cestu mezi fanoušky nejoblíbenějšího českého sportu, ale budujeme i partnerství na poli B2B. Zapůjčené automobily jsou pro nás důležitým zdrojem zánovních automobilů pro značku Mototechna a Mototechna Premium. Spojení s fotbalem nám tedy přineslo nový prostor pro komunikaci, marketing, výkup i prodej,“ uvedla Karolína Topolová.
Kluby a funkcionáři mají k dispozici pravidelně přes 100 vozů různých značek a modelů, celkem se jich již „protočilo“ na 315 v celkové hodnotě více než 200 milionů korun. Za první rok spolupráce najely jednotlivé kluby s auty z Mototechny již přes 3 miliony kilometrů. Spolupráce byla navíc postupně rozšířena i na speciální zápůjčky jako je například vůz Škoda Superb pro Patrika Schicka, či větší počet automobilů pro SK Slavia Praha. Dobrý ohlas je na hodnocení zapůjčených vozů samotnými hráči.
Kromě oficiálního partnerství s HET ligou je AAA AUTO i platinovým partnerem Slovenského futbalového zväzu a zapůjčením automobilů v hodnotě převyšující milion Eur tak podporuje Slovenskou fotbalovou reprezentaci
Mezi nové projekty mimo fotbal, které se AAA AUTO rozhodlo podpořit, patří i účast Lukáše Kvapila se speciálně upravenými vozy Ford Ranger z Mototechny na rallye Dakar v rámci týmu Southracing. Lukáš Kvapil je voják z povolání a držitel ocenění Fair play, který jako první Čech závodící na motocyklech na nejslavnějším závodu světa přesedne do kategorie vozidel. „Účast na rallye Dakar za volantem automobilu je pro mě novou zkušeností. Díky AAA AUTO pojedu jako rychlá asistence závodníka Tomáše Ouředníčka z týmu Southracing. Bude to pro mě i příprava na další rok, kdy bych se chtěl účastnit už jako závodník,“ uvedl Lukáš Kvapil. Lukáš ve spolupráci s týmem Autosalonu TV Prima poskytne fanouškům unikátní pohled do zázemí závodících týmů z pohledu závodníka.