Opel Insignia 2.0 CDTi: Pohled na vrchol a rozhled z vrcholu

Insignia stojí na pomyslném vrcholu modelové řady značky Opel. Kombi Insignia v motorem 2.0 CDTi BiTurbo ve výbavě Cosmo s pohonem 4×4 pak můžeme (musíme) považovat za absolutní špičku u značky s bleskem ve znaku. 

Opel Insignia měl skvělý nástup na automobilový trh. Získal za rok 2009 titul Evropské auto roku. To ještě bez této vrcholové kombinace: na špičkovou motorizaci se čekalo až do roku 2012. Na sklonku minulého roku podstoupila Insignia facelift. V testu jsme měli tedy modernizovanou variantu s nejvýkonnějším turbomotorem v praktickém provedení kombi, navíc v nejvyšší výbavě Cosmo, obohacené řadou příplatkových prvků.

     

Multimedializace

Insignia vyhlíží zvenčí docela vskutku rozlehle, měří na délku ostatně téměř pět metrů. Prostor pro cestující už tak velkorysý není, a to zejména do šířky. Kufr nabídne 500 l pod poměrně nízko položeným vytahovacím krytem, přičemž za plus lze považovat nízkou nákladovou hranu plynule přecházející v rovnou plochu. Část z velkolepé délky zavazadelníku ovšem ukousnou masivní páté dveře, u nichž tak oceníte elektrické otevírání/zavírání. Navíc není třeba je otevírat vždy na sto procent, přímo ze sedadla řidiče se dají otevřít na tři čtvrtiny. Mezi praktická řešení patří i druhá koncová světla, která odhalí otevřené páté dveře a představují nadstandardní bezpečnostní prvek. Vzadu je možné mít za příplatek zásuvku na 230 V a nabíjet tak třeba notebook.

     

Hlavní modernizaci v interiéru představuje multimediální systém IntelliLink s osmipalcovým dotykovým displejem (plus 40 000) a jednoduchým uživatelským rozhraním. Na středové konzoli ubylo tlačítek – ostatně by je nebylo ani kam dát. Střed palubní desky tedy již nevyhlíží tak chaoticky. Tlačítka ze středové konzole se částečně přesunuly na volant, kde se s nimi ovšem lze vypořádat snadnějši. Skončilo zde k prospěchu věci i ovládání palubního počítače.

      

Na středovém tunelu pak najdete touchpad (příplatkový i pro Cosmo, 2600 Kč), který dokáže rozeznat gesta s použitím jednoho, dvou nebo tří prstů. Ovládání infotaimentu ovšem potřebuje dost cviku. Škoda, že jednotlivé funkce a zobrazení dokáží rychle přeskočit i neplánovaně. Adresu navigace ovšem stačí napsat prstem. Displej na dotyk reaguje rychle.

Motor s double

Dvoulitrový motor BiTurbo využívá malé a velké turbodmychadlo, která mohou pracovat každé samostatně a samozřejmě i společně. Malé turbodmychadlo má za účel roztáčet motor v oblasti nízkých otáček. Z celkového výkonu 400 Nm je k dispozici již při 1500 otáčkách 80 procent, tedy 320 Nm. Skutečně výrazný zátah však pocítíte mezi 2000 a 3000 otáčkami zásluhou velkého turbodmychadla, které se přidává kolem 1900. Tanden turbodmychadel většinou funguje v nižších, středních i vyšších otáčkách, u Insignie ovšem nevadne ani ve vyšších až nejvyšších (5000). Ačkoliv patří mezi ty mírně hlučnější, tak vibrace jsou minimální a na dálnici motor za aerodynamický hluk a hlukem od pneumatik je takřka neslyšný. Vyhovuje i spojení silného motoru biturbo s šestistupňovým automatem insignii vyhovuje. Spotřeba je odpovídající silnému motoru a hmotnosti vozidla – Insignia se svými 1843 kilogramy není žádný lehký motýlek.

Ve městě se sotva dostanete pod 9 l/100 km, na volné silnici klesá spotřeba k sedmi litrům, ale pod tuto hranici se dostanete jen výjimečně. Na dálnici si Insignia vyžádala při trvalé rychlosti 7,5 l/100 km. Ostatně dálnice a rychlostní silnice jsou tím pravým mořem pro tuhle dravou rybu. Stačí sešlápnout akcelerátor a dojde k rychlé reakci, při níž oceníte i pohodlná a pevná sedadla. Insignia dynamicky zrychluje kopec/nekopec. Město naopak vozu až tak nesedí, neustále zpomalování a zrychlování bere dost nafty. Naštěstí věc řeší automatická převodovka.

     

Vzhledem k sedmdesátilitrové nádrži je teoretický dojezd přes 1000 km, reálný cca o 10 procent nižší. Při jízdě se ukazují jako reálná pomůcka pokrokové technologie jako adaptivní tempomat, varování před kolizí, systém upozornění na opuštění jízdního pruhu či automatická xenonové světla. Jsou to příplatkové prvky, ale ceny jsou vesměs rozumné a navíc i tyto pokrokové prvky lze kombinovat i s nižšími stupni výbav.

Stabilita i komfort

Jízdní vlastnosti lze zařadit mezi výtečné, i když velký a těžký kombík samozřejmě není štikou okresních silnic. Přispívá k tomu samozřejmě i pohon 4×4 a přirozenou nedotáčivost dokáží kompenzovat elektronické systémy. Navíc je možnost nastavit sportovní režim, který mírně omezí jízdní komfort. Ten byl přes devatenáctipalcová kola velmi dobrý, na čemž měly jistě značnou zásluhu adaptivní tlumiče, která jsou ve verzi 4×4 standardem. Odpovídající byl i nástup brzd a potěšila jejich nevadnoucí výkonnost. Díky pohonu 4×4 nebyl problém ani s trakcí, která s tímto motorem  – u dvoukolky s tím je určitý problém, samozřejmě při maximální akceleraci. Systém jízdní režimů Flex Ride funguje zřetelně, změna nastavení je znát jak na podvozku, tak volantu i reakcích plynového pedálu.

Závěr

Při pohledu do standardního ceníku Opel Insignia nemá v porovnání s konkurenci (čtyřkolky/kombíky VWPassat/ Škoda Superb), v nejvyšších výbavách je dražší, ovšem podíváme-li se do akčního ceníku (až mínus -137 000 Kč), tak se to zase zvrtne ve prospěch Insignie. Podrobnější pohled na výbavy však porovnání komplikuje, záleží na tom, co si kdo objedná. Některé prvky obvyklé u konkurentů si u Insignie musíte dokoupit.

        

Plusy: jízdní vlastnosti, dynamický motor, trakce, pohodlná sedadla, výkonný a dynamický, pohodlný podvozek, dobře přístupný zavazadelník, robustní karoserie

Mínusy: spotřeba, malá vnější zrcátka, řada v kategorii obvyklých prvků za příplatek, gigantické a těžké páté dveře (vezmou i část kufru), nadváha, méně prostoru vzadu

Cenový přehled (Opel Insignia ST)

Nejlevnější model       592 900/517 900 Kč (1.8 výbava Insignia)

Nejdražší model         912 900/1 040 900 Kč (2.0 Turbo 4×4 Country Courer

Základní cena testovaného modelu  959 900/822 900 Kč

Cena testovaného modelu     938 300/1 075 300 Kč

Značkové financování

Akce Třetinky

Neplaťte v hotovosti, ale rozdělte si platbu za svoje nové vozidlo OPEL na 3 splátky. Za dva roky tak zaplatíte stejnou cenu jako při platbě v hotovosti. První třetinu z ceny vozidla zaplatíte při pořízení, druhou za rok a poslední za další rok. Po dobu dvouletého trvání smlouvy hradíte v pravidelných měsíčních splátkách pojištění Vašeho vozidla.

Akce nízký úrok OPEL + CCS

Pro celou modelovou řadu OPEL vám financování OPEL Finance nabízí snížené úročení a k tomu navíc zdarma tankovací kartu CCS až do výše 12 000 Kč (dle modelu) a dodatečnou slevu až 30 000 Kč z pořizovací ceny vozu

Akce 50:50 VARIANT

CreditAuto Opel 50:50 Variant K pořízení nového vozu stačí uhradit při převzetí vozidla 50% jeho kupní ceny. Následujících 12 měsíců platíte pouze pojištění. Na konci prvního roku trvání smlouvy se rozhodnete, zda budete společně s pojištěním splácet v pravidelných měsíčních splátkách ještě jeden rok nebo zda se rozhodnete zbylou polovinu uhradit jedinou splátkou. V případě, že zbylou polovinu uhradíte najednou, za 1 rok tak zaplatíte za své vozidlo stejnou cenu jako v případě platby za hotové.

Značkové pojištění

Komplexní pojištění speciálně na míru. Co se za tím skrývá? Spoluúčast 0 %. Pokud dojde k pojistné události a rozhodnete-li se opravit svůj automobil v autorizovaném, certifikovaném servisu OPEL. Úrazové pojištění přepravovaných osob (limit 1 000 000 Kč) zdarma.

Komplexnost – pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla, havarijní pojištění (All Risk), úrazové pojištění, asistenční služby a škálu volitelného připojištění.

Zvýhodnění tělesně postižených 5 % – lze ho poskytnout také rodičům postižených dětí, které jsou držiteli průkazu TP, ZTP a ZTP/P – sleva na pojistném 5 %.