Mototechna vznikla v roce 1949, tedy před sedmdesáti lety, a přesto letos slavila sedmé výročí. Křtem kalendáře plného hvězd.
Důvodem jsou dva životy této značky. Původně vznikla jako státní podnik pro maloobchodní prodej aut, před sedmi lety ji obnovila společnost AAA Auto, patřící nyní do skupiny AURES Holdings. „Vznik novodobé Mototechny je jedním z nejlepších rozhodnutí naší společnosti. Zájem o zánovní automobily roste každým rokem. Jen letos jsme za osm a půl měsíce prodali v České republice a na Slovensku již o 17 % více aut než vloni za stejné období. Podařilo se nám značku posunout do role inovativního prodejce, který dokáže zákazníkovi nabídnout širokou škálu aut i služeb. Koupíte tu nejen zánovní automobily, ale také prémiové značky a investiční vozy. Zároveň nabízíme střednědobý i krátkodobý pronájem či servis aut,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES HOLDINGS, kam Mototechna patří. Ta nastoupila do funkce generální ředitelky AAA Auto právě v roce 2012, a koupě značky Mototechna patří k jejím důležitým a úspěšným rozhodnutím, které přispěly k současným úspěchům AAA Auto International i AURES Holdings.
Mototechna se letos rozhodla spojit všechny známé tváře, které ji reprezentují, a s fotografem Ondřejem Pýchou nafotila netradiční kalendář na rok 2020. Kalendář se fotil ve fotokoutku společnosti, kde se na jedné točně denně vyfotí na 70 vykoupených aut a fotky se následně objeví spolu s nabídkou vozu na webových stránkách společnosti. Všechny osobnosti se fotily v oděvech a doplňcích od módního návrháře Osmanyho Laffity a pokaždé s jiným vozem z nabídky Mototechny. Kalendář byl vyroben jen v omezeném nákladu a jeho hlavním cílem je podpořit sirotky obětí dopravních nehod Dětské dopravní nadace.
V říjnu proběhne na aukro.cz dražba nejen podepsaných fotoobrazů celebrit, jako jsou tenisové sestry Plíškovy, módní návrhář Osmany Laffita, herci Chantal Poullain, Veronika Žilková, Václav Vydra nebo Alice Bendová či fotbalisté Antonín Panenka, Václav Kadlec a mnoho dalších, ale také mnoha osobních věcí, které věnovaly tyto hvězdy (kabelka z nejnovější kolekce Osmanyho Laffity, taneční boty Václava Vydry ze Stardance, podepsané CD se šansony Chantal Poullain nebo hodinky Prim z limitované edice dakaristy Lukáše Kvapila).
Mototechna prodala za dobu sedmi let od svého obnovení již 60 000 vozů s parametry blízkými novým vozům, ale cenou i o 40 % nižší. Průměrná cena automobilu prodaného v české Mototechně je 394 500 Kč, a nejčastěji se jedná o modely Škoda – Rapid, Fabia nebo Octavia. Nejžádanější automobily jsou ve variantě hatchback, s benzinovým motorem, s manuální převodovkou a v bílé barvě. Průměrná cena investičních vozů a veteránů prodávaných pod hlavičkou Mototechna Classic je dvojnásobná.