Modelová ofenziva značky Citroen v posledním roce zesílila. Nejprve vyměnila model C3, nyní posílá i na české silnice C3 Aircross. Podle zástupců importéra to bude v rámci modelové řady víc partner než konkurent.
Citroen C3 se již blíží k hranici tisícovky prodaných automobilů, což odpovídá předpovědím a přáním dovozce. „Model C3 začíná být na silnicích již „vidět“. Máme zkušenost, že 1000 vozů je ten počet, při kterém ho občané začínají vnímat, vidí ho totiž poměrně často. Je to vlastně jedna z nejlepších reklam,“ vysvětloval při českém představení modelu C3 Aircross ředitel značky Citroën & DS František Neuman.
SUV nesmí chybět
C3 Aircross míří do nyní tak úspěšného a oblíbeného segmentu SUV. Může samozřejmě částečně odebrat zákazníky již existujícímu modelu C3, protože přáním a předpokladem importéra je prodej cca 1200 vozů v roce 2018, ale… „Nejspíš si budou trochu konkurovat, současně ale se i podporovat. Očekávám, že to posílí povědomí o modelové řadě C3, o kterou se tak bude zajímat víc motoristů. Oba modely z toho mohou i profitovat, takže spíš než konkurenti to budou partneři,“ domnívá se František Neumann.
Trumfy Aircrossu: design
Čím má zákazníky kompaktní SUV zaujmout?
Může to být již vzhled, který je typický pro nové modely Citroen. Robustnost designu umocňují velká kola, široké blatníky a vysoká kapota s výrazným chromovaným logem, které v podobě ozdobných podélných lišt plynule přechází až k LED světlům denního svícení. Jsou tu i další výrazné grafické prvky. Zajímavé je provedení zadního postranního okénka, které je z polykarbonátu a do něj zabudovaná barevná fólie vytváří dojem žaluzie.
Kombinací osmi barev karoserie, tří barevných provedení střechy a pěti variant provedení interiéru lze dojít až k 85 barevným kombinacím. Nejde jen o barvy karoserie, ale i stylové detaily, například výrazné střešní nosič, barevné kryty vnějších zrcátek i ve stejném odstínu orámované světlomety a středy na discích kol. Pro interiér lze zvolit pět variant, od standardního provedení, v němž neutrální design zvýrazňuje výrazné žluté prosívání, až po luxusní s využitím kůže (Hype Mistral, Hype Colorado). „Předpokládáme, že se zájem soustředí na cca 12 variant, a předpokládáme, že celkem se u nás vyskytne kolem 30 provedení,“ domnívá se František Neumann.
Trumfy Aircrossu: prostor a praktičnost
Vůz v sobě spojuje desing SUV s funkčními prvky MPV, tedy prostorností a variabilitou interiéru. C3 Aircross narost „jen“ na 4150 mm, ovšem v kabině kompaktních rozměrů nabízí překvapivě prostorný interiér, v této kategorii výjimečný. Zadní sedadla jsou posuvná a opěradla nastavitelná, takže i cestující na zadních sedadlech si mohou vytvořit pozici podle své libosti a také díky vysoké střeše mají velkoryse pohodlný prostor. Posunutím sedadel dělených na 1 ku 2, které lze posouvat samostatně, lze zvětšit prostor pro zavazadla. Základní kapacita kufru (410 l) se tak dá navýšit až na 520 l, přičemž se dají díky možnosti sklopit opěradlo sedadla spolujezdce i předměty s maximální délkou 2400 mm. Široký vstupní otvor pak usnadňuje nakládání a manipulaci se zavazadly. Zavazadelník má i důmyslně vyřešený kryt, který se dá při přepravě vyššího nákladu složit a zasunout za opěradla zadních sedadel. S podlahou ve zvýšené poloze a složenými zadními sedadly je k dispozici rovná úložná plocha.
Trumfy Aircrossu: Technika
C3 Aircross má oproti modelu C3 o dva centimetry vyšší světlou výšku, což je výhodou při jízdě mimo standardní vozovky. Nejen v lehčím terénu pomůže modernizovaný systém Grip Control, který přizpůsobí pohon předních kol povrchu, po kterém vůz jede. Řidič si může zvolit i sám některý z nabízených režimů, standard, sníh, bláto, písek, ESP off. Navíc je k dispozici systém Hill Assist Descent, který při jízdě z prudkého kopce udržuje nízkou rychlost jízdy. Systém se aktivuje stiskem tlačítka na palubní desce. Novinkou je i barevný head-up displej, který se vysune v zorném poli řidiče a na kterém se zobrazují barevně odlišené informace o rychlosti jízdy údaje z tempomatu a omezovače rychlosti, výstraha před rizikem čelního nárazu a údaje z navigace. Samozřejmě nechybí uživatelsky promyšlené možnosti konektivity. Sedmipalcový dotykový displej slouží i k obsluze všech funkcí vozu.
Nezapomnělo se samozřejmě na moderní technologie zvyšující bezpečnost posádky, kterých je plný tucet, včetně asistenčních systémů řízení, od sledování mrtvého úhlu přes systém rozpoznávání dopravního značení, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu až po funkci nouzového brzdění, kontrola pozornosti řidiče, k dispozici může být parkovací kamera a asistent, který vyhledá parkovací místo a provede parkovací manévr, přičemž řidič jen řadí a ovládá brzdový a plynový pedál.. .
Tři výbavy, čtyři motory
„Předpokládáme největší zájem o vozy ve verzi FEEL 1.2 Puretech 110 MAN“, zaznělo na tiskové konferenci při uvádění vozu na český trh. Variant je ovšem víc, protože jsou k dispozici tři stupně výbav (Live, Feel, Shine), čtyři motory (1,2 Pure Tech 82 a 110 k, 1.6 BlueHDi 110 a 110 k, a tři převodovky (5M, 6M, EAT6). Ceník obsahuje celkem 10 variant, přičemž cenové rozpětí je od 309 900 Kč (1.2 PUre Tech 82 5M až po 1,6 BlueHDi 120HDi). Nutno však dodat, že už standardní výbava Live zahrnuje manuální klimatizaci, ESP+ASR, tempomat, systém pro pomoc při rozjezdu do svahu, systém pro čtení dopravních značek a systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, šest airbagů a i nemetalickou barvu bílá Naturel. Startovací cena pro motorizaci 1.2 PureTech 82 Man je 309 900 Kč. Příplatková výbava je omezena na audiosystém a možnost dokoupení dojezdového kola či metalické barvy.
Střední výbava Feel rozšiřuje svou standardní výbavu o audiosystém a dotykový 7“ displej, kožený volant, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, přídavná denní světla s LED optikou, podélné střešní nosiče a další designové prvky vnější elegance. U benzinové motorizace 1.2 PureTech 82 Man je cena stanovena na 339 900 Kč a v dieselové variantě 1.6 BlueHDI 100 Man na 409 900 Kč. Nabídka příplatkové výbavy je bohatá: pakety pro přístup a startování vozu, paket automatická klimatizace s mlhovými světly, hliníkové disky kol, tažné zařízení nebo designové pakety…
Nejvyšší stupeň výbavy Shine, má v sériové výbavě. i zadní parkovací asistent, automatickou klimatizaci, přední mlhová světla, automatické stěrače s dešťovým senzorem, navigační systém 3D v češtině s integrovanou mapou Evropy a 5 letou aktualizací zdarma, rádio AM/FM s 6x repro, + hands-free Bluetooth + konektor USB + zásuvka typu Jack + Mirror Screen, sklopnou a posuvnou lavici ve druhé řadě dělenou v poměru 2/3 – 1/3 s výklopnou loketní opěrkou s integrovaným držákem nápojů, otvorem na lyže, hliníkové disky kol a Pack Look. Benzinová verze 1.2 PureTech o výkonu 110 k S&S Man se nabízí za 424 900 Kč a s vynikající automatickou šestistupňovou převodovkou EAT6 je o 40 000 Kč dražší.
Pomůže financování
Zaváděcí ceny od 309 900 do 489 900 Kč lze snížit při exkluzivním financování Citroen Privilege finančním bonusem 10 000 č, u něhož lze zvolit nízkou nebo nulovou akontaci a délku financování od jednoho po šest let (bez poplatků za uzavření smlouvy).
K získání vozidla lze využít také standardní nabídky úvěru, kdy se stává po jeho splacení zákazník majitelem vozu, ale i operativní leasing pro soukromé osoby (Relax a Relax Plus). Produkt může využít soukromá osoba i podnikatel. Doba nájmu je na 24, 36 nebo 48 měsíců.
Do konce roku je v Česku pro zákazníky k dispozici 350 kusů.