Dacia Logan MCV: DNA beze změny

Stane se opět velké a současně levné kombi s logem automobilky Dacia hvězdou českých silnic? Ačkoliv se proti předchozímu modelu hodně změnilo, základní charakter a svou DNA si Logan MCV zachoval.

Zásadní rozdíl je například v tom, že v kufru již nemůžete mít další dvě sedačky, takže aktuální kombi má standardní pětimístné provedení. Prostor na sedm však zůstal, nová generace má rozvor i délku srovnatelnou s předchůdcem. Protože na tento model zaměřují pozornost ti, pro které je důležitý právě objem zavazadlového prostoru, neodkládám informace o zadní části vozidla.

Rekordní kufr

Nadprůměrně objemný kufr disponuje v základu 573 l, po sklopení opěradel zadních sedaček se dostanete takřka na trojnásobek (1518 l). Kdo by porovnával, že je to znatelně méně než u Octavie (610/1740 l), tak by si měl uvědomit, že Logan patří mezi malé automobily, takže správné srovnání tohoto objemu je k Fabii (kombi 505/1485 l).

K využití velké kapacity pomáhají i rozlehlé vstupní otvory

Předností zavazadelníku Loganu MCV jsou i rozměry, na délku má přes metr, na šířku mezi podběhy téměř metr. Rozměrný je i vstupní otvor (výška 80 cm), naopak nakládací hrana je jen 60 cm nad zemí. Výhodné pro manipulaci s těžkými předměty, přičemž si netřeba lámat hlavu nosností vozu (602 kg). Nechybí tu ani oka, sloužící k snazšímu upevnění nákladu.

Dvě role

Ačkoliv Loganu MCV je nadále pořádný kus auta, dnes je daleko pohlednější. Co se však nezměnilo, to je vedle praktičnosti také důležitá robustnost, která naznačuje odolnost vůči pracovnímu zacházení. Logan MCV bude opět jistě mířit zase mezi řemeslníky a malé podnikatele, kteří potřebuji prostorný a spolehlivý automobil se schopností posloužit o víkendu (ale i ve všední den) také rodině. Tu určitě uspokojí vyšší míra vybavení a komfortu – už v základu nabídne nyní emcévéčko čtyř airbagy, ABS a ESP.

Přístrojová deska doznala znatelných změn

Nejen pro rodinné využití je praktický dostatek odkládacích prostor. Místa tu najde každý dostatek, dokonce i nad hlavou, ačkoliv se strop ve srovnání s předchozí generací o maličko snížil. Kolena posádky vzadu nejsou sice v ohrožení, ale i tak měkké zadní části opěradel v první řadě s kapsami na dokumenty jsou příjemné. Říká se, kdo šetří má za tři, ale u Loganu MVC doporučuji zvážit hlubší ponoření do kapsy a připlatit si na nejvyšší výbavu Arctica. Rozdíl je jen 35 000 Kč, jenže získáte spolu s klimatizací řadu dalších prvků výbavy, které neocení jen rodina. Vždyť až ve výbavě Arctica máte výškově stavitelný volant a nastavitelné sedadlo řidiče a jen k této výbavě se váže většina příplatkových prvků. Pokud oželíte kožené sedačky, litá kola metalízu a soustředíte se na užitečné prvky (tempomat, parkovací senzory), tak stejně vystačíte s 250 000 Kč.

Za příplatek jsou je k dispozici parkovací asistent a k dispozici je i jízdní režim ECO

Koukněte na naftu

Základní motor s krátce poskládanou převodovkou spolupracuje sice ochotně, ale od osmdesátky již jezdíte na pětku a zejména ve vyšších rychlostech agregát prozrazuje, že se šetřilo i na odhlučnění. Zapomeňte také na dynamiku. Spotřeba základního motoru 1.2 se pohybovala ve městě a na dálnici nad 7 l/100 km, mimo město těsně na 6 l/100 km. Hlavně na dálnici při rychlostech nad 100 km/h roste spotřeba a hluk, takže doporučuji podívat se v ceníku na verze s výtečným turbodieselem. Mezi slabší (66 kW) a silnější (77 kW) verzí motoru 1.5 dCi je však rozdíl jen 5000 Kč, takže na tu slabší můžete rovnou zapomenout. Podvozek sám o sobě je poměrně měkký a ke komfortnímu překonávání přispívají také patnáctipalcová kola s vysokým profilem. Pohodlí má ale i stinnou stránku, zvláště když jedete s prázdným vozem. V takovém případě má Logan MCV při náhlých změnách směru sklony k „roztancování“.

Patnáctipalcová kola s vysokým profilem mají pozitivní vliv na komfort jízdy

Závěr

Logan MCV nezměnil svou DNA a má tudíž dobré vyhlídky na úspěch. Ty posílila vnější proměna, díky nové designu vylepšení interiéru již nevyhlíží tak užitkově. Ačkoliv základní verze za 189 900 Kč je opravdu pracant do firmy, model 1.2 Ambiente vylepšený o paket Cool Music (rádio, klimatizace) za 20 000 Kč přijde dohromady na 224 900 Kč. Stejnou částku kupodivu zaplatíte za testovaný a lépe vybavený model 1.2 Arctica, což je za velký nový automobil opravdu velmi dobrá cena. Mimochodem, Logan MCV je možné míst v úpravě na LPG (od 229 900 Kč, ve výbavě Arctica za 249 900 Kč).

Plusy: nízká cena, prostornost v kabině, velký zavazadelník, robustnost, komfortní podvozek

Mínusy: použité materiály a kvůli tomu lacině působící interiér, jízdní vlastnosti, málo výkonné světlomety

Cenový přehled (Dacia Logan MCV)

Nejlevnější verze                               189.900 Kč (1.2 16V / 55 kW Access)

Základ s testovaný motorem             224 900 Kč (1.2 16V/55 kW Arctica)

Testovaný vůz s výbavou                 224.900 Kč (1.2 16 V/55 kW Arctica)

Značkové financování Dacia Finance

Akce 50/50 – zaplatíte na počátku jen polovinu ceny vozu, druhou polovinu máte rok jako rezervu. Platíte jen pojištění, po roce doplatíte zbytek. Nabídka financování credit 50/50 platí při využití Dacia Finance. Dacia Logan MCV, cena vozu 189 900 Kč, délka úvěru 12 měsíců, výše úvěru 94 950 Kč, poplatek za uzavření smlouvy 1 899 Kč, výpůjční úroková sazba 0,0% p. a., RPSN včetně havarijního pojištění 9,5%, 11 měsíčních splátek pojištění ve výši 870 Kč, 12. splátka ve výši 94 950 Kč, 12. splátka včetně pojištění 95 820 Kč. Celkové platby za vozidlo včetně havarijního pojištění a povinného ručení 202 239 Kč. Dacia Finance znamená financování poskytované společností RCI Financial Services, s.r.o.