Peugeot 5008: Přerostlé kombi pro sedm

Vyhledávané MPV Peugeot 5008 se zvnějšku přizpůsobilo novému designu a v duchu aktuální novinky 308 dostalo novou příď. S mírnou nadsázkou u ní facelift začal a skončil. Dovnitř se však nadále posadí až sedmičlenná posádka.

Návaznost na generaci 308 je zjevná díky tvaru rozměrné masky chladiče a novým světlometům, k nimž přibylo standardně dodávané LED diodové denní osvětlení. Příď se tak stala elegantnější. Na zádi je nové snad jen logo.

Pět trumfů

V zásadě proti tak úsporné změně nic nemám, protože na rozdíl od mnoha MPV Peugeot 5008 nepůsobil nikdy jako uměle dofouklé auto. Na vizuální přitažlivosti se podílí protáhlý vzhled, relativně nízká silueta i design bočních oken.

Facelift sice nepřekvapil novinkami, nicméně Peugeot 5008 ani po čtyřech letech na trhu neztrácí svou pozici, která je dána jak již zmíněným zajímavým vzhledem, tak praktickými vlastnostmi. Ačkoliv Peugeot 5008 připomíná spíš než MPV přerostlé kombi, může mít až sedm sedadel. Další hlavní trumfy (hned za prostorností) jsou čtyři: zajímavá cena, výkonný motor, pro rodinný vůz výtečně naladěný podvozek a  vyvážené jízdní vlastnosti.

Kufr kontra třetí řada

Za pátými dveřmi najdete kufr o objemu 679 až 1754 l. Tyto parametry naznačují, že se dozadu vejde i třetí řada sedadel. Dvojice sedaček, šikovně složená do podlahy, vyjde na 16 000 korun. Manipulace s nimi je zcela jednoduchá. Žádný problém nepředstavuje ani nastupování, po odklopení druhé řady sedadla z druhé řady se do zadní třetí řady dá snadno posadit. Nicméně, jak už to tak bývá, třetí řada je spíš nouzová. Na rozdíl od předních sedaček, které mohou někomu připomenout i křesla, a samostatných sedaček druhé řady. Ty se dají i posouvat v rozmezí 130 mm, což je účelné pro rozsah variability. Někdy se hodí místa pro posádku ve druhé řadě a kolena, jindy zase je třeba prostor pro zavazadla. V případě vyklopení sedaček z podlahy zavazadelníku přemýšlejte o boxu na střechu. Za třetí řadu totiž umístíte maximálně nějakou aktovku a igelitku. Při jejich uložení vás sice praktická nízko položená nákladová hrana zajímat nebude, ale v případě nakládání těžších předmětů ji oceníte.

Kosmetické úpravy

Oblast přístrojové desky, kde by Peugeot 5008 omlazovací kúru snesl nejlépe, zůstala při modernizaci nedotčena. Základní orientace je sice bezproblémová, nicméně ovládání navigace kvůli přemíře tlačítek je dost obtížné a panel dvouzónové klimatizace s dvojicí displejů už má své nejlepší roky také za sebou. Zcela typický a stále praktický je pro tento model je výklopný displej navigace. Rozlehlá středová konzola ovšem zabírá dost místa, které by se dalo využít praktičtěji. Mnohá jiná MPV jsou na úložné prostory štědřejší.

Jízdní pohoda

Platforma modelu 308 SW, patřičně protažená společně s vhodným naladěním podvozku, zaručují příjemně vyvážené jízdní vlastnosti. Peugeot 5008 není tvrdý ani houpavý a zatáčkami se prosmeká poměrně šikovně, přičemž náklony jsou sice citelnější, ovšem nijak extrémní. Jízdní vlastnosti jsou na MPV nadprůměrné. Dobře filtruje nerovnosti a tak jen řízení, které sice s rostoucí rychlostí odpovídajícím způsobem tuhne, komplikuje poněkud vedení vozu. Moc informací od předních kol nečekejte.

Marné pátrání

Pod kapotou testovaného vozu byl nejsilnější benzinový motor 1.6 THP o výkonu 110 kW, tedy 156 koní. Tahle dávka kobyl stačí v pohodě i na více než 1,5 tuny hmotné MPV, a akcelerace je také svižná. Po městě jsem jezdil těsně pod hranicí 10 l na 100 km, mimo aglomeraci při rozumném jízdním režimu (ale i 130 km/h po dálnici) počítač hlásil spotřebu 7 l/100 km, což je příznivý výsledek. V českém ceníku ovšem najdete jen slabší verze této benzinové šestnáctistovky (120 k) a tři různé motorové varianty oblíbených turbodieselů se třemi různými převodovkami. Kombinaci 1.6 THP/156 k s šestistupňovou manuální převodovkou tam nyní neobjevíte, takže jen podle německého ceníku lze usoudit, že cenově by se mohla pohybovat někde mezi cenou slabšího benzinového i turbodieselového motoru, čili u nás po slevě kolem 450 000 Kč ve výbavě Active. Jen pro představu: v Německu byste za testovaný model (akční výbava Active Style) zaplatili téměř 28 000 eur, bratru 750 000 Kč.

Závěr

Loňská modernizace se tedy projevila především na přední části zvnějšku. Zachován zůstal však výtečný poměr ceny a užitné hodnoty, čili hlavní zbraní MPV 5008 je cena. Ruku v ruce s tím jde i výbava, přičemž po faceliftu jsou k dispozici další zajímavé pakety výbavy. Například balíček s parkovacím asistentem a navigačním systémem WIP NAV+ (23.400 Kč) obsahuje nyní i parkovací kameru a výsuvný head-up displej s novou barevnou grafikou.

Plusy: příznivá cenová politika, možnost sedmimístného provedení, prostornost a obří zavazadelník v pětimístné sestavě, výjimečně pohodlná přední sedadla, vyvážené jízdní vlastnosti, vyvážený podvozek

Mínusy: minikufr při sedmimístné obsazení, méně praktické řešení některých ovládacích prvků, zastaralejší koncepce přístrojové desky

Cenový přehled (Peugeot 5008)

Nejlevnější verze                               395 000 Kč (1.6 16V VTi 120 k Access)

*Základní cena modelu                      470 000 Kč (1.6 HDi 115 k Active)

*Cena testovaného modelu   543 000 Kč (1.6 HDi 115 k Active Style)

*Cenově nejbližší model z českého ceníku

Aktuální akce značkového financování

Úvěr od Peugeot Finance s 0 % úrokem.

Minirozhovor

Na otázky ohledně značkového financování, jehož aktuální nabídku k testovanému modelu uvádíme výš, nám poskytla Radka Brůžková, obchodní ředitelka PSA Finance Česká republika

V čem vidíte hlavní přednosti značkového financování (obecně, u vaší značky)?

Hlavní předností značkového financování je velmi úzká spolupráce mezi importérem a leasingovou společností a případně i dalšími partnery (například pojišťovnami). Nabídky jsou tak připraveny přímo na míru zájemci o značku Peugeot či přímo na konkrétní model. Klient tak získává ty nejvýhodnější nabídky a může využívat různých slev, akcí a nízkých či dokonce nulových úroků.

Pro klienta je také důležitá důvěra v leasingovou společnost – ze strany značkové leasingové společnosti může očekávat seriózní a férový přístup. Díky přímé vazbě na značku je naším cílem dlouhodobý vztah se zákazníkem, jeho věrnost značce a jeho spokojenost.

Nezanedbatelnou výhodou pro klienta je také úspora času a jednoduchost při vyřizování značkového financování – vše probíhá na dealerství, kde si klient vůz kupuje.

Jaký podíl na financování vozů vaší značky tvoří značkové financování?

Značkového produktu v případě vozů Peugeot využije přibližně dvě třetiny klientů, kteří se rozhodnou svůj vůz financovat.

Jaký produkt z vašeho značkového financování považujete za nejvyhledávanější, a v čem spočívá jeho úspěch?

Veliký úspěch jsme zaznamenali s produktem nabízejícím 0%ní úrok až na 3 roky v rámci tradiční a velmi úspěšné akce „7 Dní Peugeot“. Úspěch tohoto produktu byl dán 0%ním úrokem, velmi zajímavou nabídkou pojištění s pojišťovnou Kooperativa a silnou televizní kampaní značky Peugeot, díky které se klienti o nabídce dozvěděli. Právě díky spolupráci se značkou Peugeot můžeme našim klientům nabídnout takto výhodné produkty.

Chystáte nějaké novinky v oblasti značkového financování?

Rádi bychom nabídli našim klientům úvěr s možností platby ve třech, čtyřech nebo pěti splátkách a poskytli tak alternativu těm, kteří si nepřejí platit své splátky měsíčně, ale jednou či dvakrát za rok. Chtěli bychom také více podpořit produkt Operativní leasing, který v naší dealerské síti nabízíme již dva roky.