Výběr i koupě ojetiny po telefonu

Největším prodejcem ojetých automobilů je již řadu let společnost AAA Auto, která kromě České republiky působí i na Slovensku a v dalších středoevropských zemích. Má tedy velké zkušenosti s tím, jak se dnes kupují ojeté automobily.

Zákazníci skupiny AAA AUTO stále více vybírají ojeté vozy prostřednictvím internetových stránek nebo mobilní aplikace. Rapidně roste podíl takto prodaných automobilů. Během roku 2015 evidovala skupina AAA AUTO v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku více než 50 milionů internetových návštěv, z čehož bylo 16 milionů unikátních návštěvníků. Pro český web to znamenalo přes 30 milionů návštěv s devíti miliony unikátních návštěvníků. Výrazně se také zvýšila návštěvnost webu společnosti prostřednictvím chytrého telefonu.

Vlastní aplikaci pro smartphony uvedla společnost do provozu v únoru 2014, a to pro operační systémy Android a iOS. Podíl zákazníků, kteří vybírají auto na webu, neustále roste a nyní tvoří prakticky 80 procent prodejů, což je v rámci skupiny AAA Auto zhruba 50 000 vozů ročně v ČR, SR, Polsku a Maďarsku. Na pobočky si lidé chodí prakticky již jen vyzkoušet a fyzicky prohlédnout vybraný automobil, aby se ujistili, že jeho popis na webu souhlasí s realitou. Pro tento účel si domlouvají schůzky v našich 40 autocentrech v telefonickém kontaktním centru, které sedm dní v týdnu obsluhuje na 200 operátorů,“ uvedla generální ředitelka AAA Karolína Topolová.

Pozoruhodný je také počet vozidel, která si klienti přes internet rovnou zakoupí. Ten už překročil hranici 5000 vozidel za rok. Drtivá většina vozů, které si zákazníci koupí online bez osobní prohlídky, prodává společnost pod značkou Mototechna. „Právě zákazníci mototechny vnímají kvůli času a penězům tyto vozy spíše jako dopravní prostředek, který chtějí mít k dispozici rychle a spolehlivě. Jedná se zejména o malé a střední firmy, které mají zájem o minimálně ojeté vozy s kvalitou blížící se novým za ceny o 30 – 50% nižší,“ zdůraznila Topolová. Tyto vozy dle dosavadních zkušeností vykazují jen naprosté minimum reklamací. „On-line prodej ojetých vozů se v západní Evropě pozvolna rozvíjí a zákazníci si na něj začínají zvykat. V regionu střední a východní Evropy jsme průkopníky,“ dodala Topolová.

Obecně lze říci, že tzv. „mladých“ ojetin je v poslední době na evropském trhu nedostatek. Je to důsledek nedávné krize v prodejích nových automobilů, takže se jich na trh vrací málo. Kvůli tomu je zajímavé tyto vozy exportovat, protože za automobily ve stáří do jednoho roku se dostane na západ od našich hranic prodejce vyšší částku. Kdo tedy chce koupit málo ojetý vůz a má štěstí, že takovou nabídku objeví, zpravidla nemůže váhat.