ŠKODA KAROQ 2.0 TDi DSG 4×4: Do každého počasí i všech podmínek

V základním ceníku modelu Škoda Karoq najdete deset motorizací a 33 různých variant. Z toho s pohonem všech kol je nabídka 2/12. K cestě do italských hor jsme zvolili – předvídavě – tu nejvyšší variantu. Čtyřkolku s automatem.

Druhý a velikostí prostřední z řady „K-q“ (Kodiaq, Karoq, Kamiq) je na trhu již déle než rok. Loni byl v prodeji poprvé plných 12 měsíců a hned se stal lídrem třídy – mezi SUV porazil vcelku těsně většího bratra (Karoq 6548 – Kodiaq 6227). Připomeňme také, že na Karoq se čekalo až půl roku, výsledek tedy mohl být ještě lepší.

Loni jsme testovali model s vydařeným základním naftovým motorem, a vzhledem k popularitě Karoqu nastal čas podívat se na zoubek i variantě s vrcholným turbodieselem a sedmistupňovou automatickou převodovkou. Připomeňme, že Karoq se stal držitelem titulu Auto roku 2018 v ČR a že byl představen jako nástupce Yetiho, tedy první SUV od Škody a dlouhodobého lídra v kategorii SUV v České republice.

Praktické detaily

Karoq na rozdíl od Kodiaqu nepůsobí nijak mohutně, je subtilnější a samozřejmě zřetelně menší. Tedy zvenčí, v kabině posádka velký rozdíl nezaznamená, protože větší bratr dimenzovaný pro sedm osob a tři řady sedadel v prvních dvou řadách plýtvat místem nemůže. Znatelný rozdíl je však v zavazadlovém prostoru, tedy když je Kodiaq jen pro pět osob.

Karoq v duchu škodovácké tradice na místě pro zavazadla nešetří, 521 l ovšem není ohromující číslo a protože testovaná verze postrádala přístrojová sedadla VarioFlex, základní velikost nebylo možné zásadně měnit. Škoda však umí tento prostor vylepšit různými praktickými detaily, v tomto případě je to lišta s bytelnými a posuvnými háčky na tašky. Dno zavazadelníku kryla oboustranná (příplatková) rohož. Připomenout je dobré i praktickou polici na pravém podběhu. Pokud ale jedete do hor s vidinou rodinného lyžování, tak střešní box je z hlediska přepravy vybavení naprosto nezbytný.

Jen pro čtyřkolku

Dvoulitrový vznětový motor je u Karoqu spojen vždy s pohonem všech čtyř kol. Jeho hodnoty – 110 kW/150 k a maximum točivého momentu 340 Nm v širokém pásmu (1750-3000) otáček – slibují, že k tomu má dost výkonu, nicméně – možná i díky spojení s automatem – není to žádná štika silnic. Na stovku sice zrychlí pod 10 s, ale motor i posádka se cítí nejlépe při otáčkách od 2000 do 4000. Odhlučnění dvoulitru je totiž nadprůměrné, ne však příkladné. Podvozek si dá líbit ostřejší jízdu.

Pružnost slibují technické údaje, ovšem spolupráce motoru se sedmistupňovou převodovkou není tak hladká, jak jsme u škodováckých modelů zvyklí. Znatelné je to zejména při rozjezdech v kolonách, kdy jsou reakce motoru podle pokynu automatu někdy přehnané. To šestnáctistovka v prvním testu chovala příkladněji.

Pohon všech kol zajišťuje elektronický řízená lamelová spojka, umístěná u zadní nápravy, a to automaticky. Připojování je hladké, a ačkoliv jsme se nedostali do náročného terénu, sněhová kalamita na pomezí Rakouska a Itálie vyzkoušela schopnosti Karoqu velmi důkladně.

Dvoulitr sice představuje horní hranici motorizací pro Karoq, ale to neznamená nějakou nestřídmost pod kapotou, i když je tu navíc pohon 4×4. Spotřeba se odvíjí i od toho, že Karoq 4×4 má vyšší stavbu karoserie a relativně vysokou hmotnost (cca 1570 kg. Potvrzuje to srovnání jeho váhy se stejným parametrem u Octavie (1350), Superbu (1580) i Kodiaqu (1780). Není divu, že k dosažení přijatelné spotřeby je třeba zvolit režim Eco a hlídat si pravou nohu na plynovém pedálu. Není však zase tak velký problém dosáhnout při delší jízdě slušného průměru. V našem testu jsme dosahovali různých výsledků, neboť se střídaly nejen reliéfy silnici, ale také podmínky. Při plynulé jízdě po suchých dálnicích na jih to bylo pod 7 l/100 km, v horském terénu se průměr blížil k deseti litrům. Na počítadle kilometrů přibylo během testu téměř 3500 km, takže spotřeba byla skutečně kombinovaná. Údaj 7,1 l/100 km, takže při objemu nádrže 55 l můžete počítat s dojezdem nad 600 km.

Klasický i špičkový Interiér

Přístrojové desce dominoval v tomto případě příplatkový rozlehlý multimediální displej systému Columbus, který zde má nejnovější podobu hlavní strany s barevnými dlaždicemi. To signalizuje, že nenajdete žádná standardní tlačítka a obsluha by měla být spíš na spolujezdci: ještě že ovládání hlasitosti a řada dalších funkcí je na volantu. Mimochodem, je to i nejdražší multimediální systém pro vozy Škoda, nicméně displej se stejně jako kterýkoliv jiný brzy zapatlá otisky prstů… Skvělá je možnost digitálně měnit podobu přístrojů před řidičem, kde lze střídat nejrůznější přednastavené varianty, od spotřeby přes asistenty, rychloměr i otáčkoměr, až po zdvojení navigace, takže řidiči stačí shlédnout dolů a nemusí hledat pokyny k cestě uprostřed přístrojové desky.

Závěr

Škoda Karoq v testované variantě (4×4 – 2.0 TDi, 110 kW, automat) je v ceníku úplně nejvýše, a to v kterékoliv ze čtyř variant výbavy. Základ Ambition kromě obvyklých prvků jako dvouzónová automatická klimatizace, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu,. Výbava Style přidala k zadním parkovacím senzorům i ty přední, adaptivní tempomat, vyhřívání zadních sedadel i volantu, bezklíčové odemykání, i barevný displej v přístrojovém štítu. Výbavu vylepšily příplatkové prvky, paket Multimedia s infotaimentem Columbus 9,2 palce místo Bolera či paket asistenčních systémů a volič jízdních režimů.  Výbava na úrovni, cena u hranice devíti set tisíc. Tedy klasická současná Škoda, která kromě tradičně střízlivého designu, logicky a prakticky uspořádaného interiéru, výborného řemeslného zpracování s dotaženými detaily nabídne jak cenově přístupné varianty, tak špičkově vybavené verze evropské úrovně.

Klady: vydařený design, atraktivní interiér, výborné řemeslné zpracování, jízdní vlastnosti, dobře fungující asistenční systémy

Zápory: drobné nesoulady automatu s motorem, výrazné cenové rozdíly mezi variantami a výbavami, řada prvků jen za příplatek

Technická data:

  • Motor: naftový řadový čtyřválec 2.0 TDi
  • Objem: 1968 ccm
  • Největší výkon: 110 kW/150 k/3500-4000
  • Točivý moment: 340/1750-3000
  • Délka/šířka/výška: 4382/1841/1607 mm
  • Rozvor: 2629 mm
  • Objem kufru: 521/1630 l
  • Pohotovostní hmotnost: 1591 kg
  • Užitečné zatížení: 630 kg
  • Objem nádrže: 55 l
  • Zrychlení 0-100 km/h: 9,3 s
  • Nejvyšší rychlost: 195 km/h
  • Spotřeba (město/mimo město/komb.): 5,7/4,9/5,2 l
  • Emise CO2: 137 g

ŠKODA KAROQ (cenový přehled)

Nejlevnější verze: 489 900 Kč (1.0 TSI/85 kW Active)

Nejdražší verze: 830 900 Kč (2.0 TDi/110 kW 4×4 AP Scout)

Základní cena testovaného modelu: 789 900 Kč (2.0 TDi/110 kW 4×4 AP Style)

Cena testovaného modelu: 886 900 Kč ((2.0 TDi/110 kW 4×4 AP Style)

ZNAČKOVÉ FINANCOVÁNÍ  – Škoda Financial Services

Řada různých produktů, aktuálně např. Škoda Bez Starostí/operativní leasing nebo Škoda Extra/Úvěr.

Pro model Škoda Karoq je nyní k dispozici financování Velké auto – nízký úvěr, s atraktivním úročením, bez poplatků a možností volby 12-72 měsíců financování. Podrobnosti na vwfs.cz