Renault může být optimistou: Captur se opět podařil

Crossover Captur společně s modelem Clio patří k oporám značky Renault. Druhá generace Capturu právě přichází na český trh.

Tento crossover patří mezi průkopníky této stále oblíbenější kategorie. Před sedmi roky měl vlastně jednoho konkurenta (sesterský Nissan Yuke), nyní je jich už přes dvacet. Přesto jeho prodeje se stále drží vysoko a od počátku výroby se jich prodalo přes 1,5 milionu. Druhá generace se bude k dostání již na 70 trzích a auta jsou vyráběna na čtyřech místech světa (Španělsko/Valladolid, Rusko, Brazílie, Čína).

Captur zrušil krátký Scénic

Druhá generace městského crossoveru povyrostla (délka +10 cm, rozvor +2 cm), čímž se rozměrově i prostorově přiblížil ke krátké verzi Renaultu Scénic natolik, že tato varianta oblíbeného MPV byla ukončena. Grand Scénic se však bude prodávat dál.

Captur vyrostl a zmohutněl. Exteriér navazuje na úspěšný design první generace, přičemž linie jsou atletičtější a dynamičtější. Více byl zdůrazněn charakter SUV, linie jsou modernější a expresivnější (lišta oddělující okna od karoserie). Všechny světla jsou „full LED“. Co zůstalo to je možnost velkého výběru a kombinace barev. Celkem je k dispozici cca 80 variant, přičemž základní nemetalická (modrá) barva je zdarma, na metalízu příplatek 12 500 Kč a na barevné kombinace se připlácí ještě další 2000 korun za každou barvu. Střechu lze zvolit v barvě karoserie nebo některé z dalších čtyř barev.

Revoluce v interiéru

Co začalo Clio, v tom pokračuje Captur. Smart Cockpit, lehce otočený k řidiči, integruje nejmodernější technologie a je vybaven největšími obrazovkami ve své kategorii. Multimediální obrazovka o úhlopříčce až 9,3 palců je u značky Renault dosud největší a činí kabinu velmi moderní. Captur stejně jako Clio nabízí digitální přístrojový štít. Důležitým prvkem je i „plovoucí“ konzole, vyvýšená za účelem lepší ergonomie a dávající více místa na přihrádky i nové funkce (indukční dobíjení smartphonu). Zřetelný je i nárůst kvality, například horní část palubní desky je z měkčeného plastu. Sedadla dostala nový anatomičtější tvar a zavazadelník může mít objem až 536 l.

Bohatá a špičková je i nabídka moderních asistenčních systémů, od adaptivního tempomatu přes EASY pilota (asistent pro jízdu na dálnicích a v kolonách) až po automatické přepínání světel, aktivní nouzové brzdění, systém sledování mrtvého úhlu, varování před opuštěním jízdního pruhu či parkování pod dohledem kamer.

Captur dostal dva benzinové motory (1,0/74 kW/5M, 1,3/9ž nebo 113 kW/6M/7A a jeden naftový agregát (1,5 dCi/85 kW/6M/7AT. Sedmistupňová dvojspojka je na výběr jen pro slabší benzinovou verzi diesel, silnější třináctistovka bude prodávána jen s automatem. V polovině roku přibydou hybridy. Captur je jen s pohonem předních kol. Platforma CMF-Bo, sdílená s modelem Clio, zástavbu 4×4 neumožňuje, navíc u malých crossoverů nebývá vyhledávána.

Renault Captur se trvale drží mezi městskými/malými crossovery mezi prodejní špičkou (ČR 2019/2276 ks). Není divu, že druhé generaci, jak vyplývá z přehledu změn, věnovala automobilka maximální pozornost. Výsledkem shrnul Renault do zajímavého hesla: 100 % nový, 100 % Captur.

Základ pod 400 000 korun

Captur je nabízen ve dvou výbavových stupních – Zen a Intens, přičemž už výbava Zen má například full LED přední světlomety, rozpoznávání dopravních značek, tempomat s omezovačem rychlosti, 7“ multimediální systém Easy Link, 4,2“ přístrojový štít, manuální klimatizaci a 17palcová ocelová kola. Intens (dražší o 50 000 Kč) nabídne litá kola stejné velikosti, navigaci, zadní parkovací senzory a možnost dvoubarevné karoserie. Příplatky (multimediální systém Bose/30 000 Kč, parkovací senzory s kamerou/5000Kč, balíček Winter/8000 Kč) lze vůz dále vyšperkovat. Na otevíratelné střešní okno připlatíte 25 000 Kč.

Benzinové verze začínají na 390 000 Kč, naftové na 435 000 Kč), Na všechna provedení Renault nabízí slevu 10 000 Kč, při výkupu stávajícího je bonus dalších 15 000 Kč. Ceny tedy opět přijatelné a Renault předpokládá, že naváže na dosavadní prodejní výsledky. „Končící generace modelů Clio i Captur nás velmi příjemně překvapily tím, že ani v posledním roce zájem o jejich koupi neklesal, ba dokonce měl rekordní úroveň. Dosavadní předběžné objednávky signalizují, že nová generace opět zaujala, nicméně zákazníky dokážeme uspokojit. Do poloviny roku máme zajištěn dostatek vozů,“ konstatoval ředitel značek Renault a Dacia v ČR Zdeněk Grunt. Kdo však zaváhá, mohl by v druhém pololetí na Captur i čekat.

Renault Group hned za Škodovkou

Captur společně s Cliem (3040 ks – ČR 2019) a Meganem (2146 ks) má velkou zásluhu, že skupina Renault a Dacia v loňském roce dosáhla rekordního výsledku – její podíl na prodejích nových vozů v Česku stoupl na 10,25 % (27 683 ks). Velký podíl, na tom má zájem soukromých klientů, kteří si koupili téměř polovinu (12 288 ks). Tady se výrazně podílí Dacie, především SUV Duster. Mezi prodeji nových aut soukromníkům je Renault společně s Dacií druhá hned za domácí značkou Škoda!

Foto exteriér: Tomáš Devera